Les processons de Verges i de Besalú, suspeses
La popular processó dels Dolors de Besalú, que s’hauria de celebrar el dia 26 d’aquest mes, s’ha suspès. Els actes litúrgics sí que es mantenen. La junta de l’associació La Processó de Verges i l’Ajuntament de Verges han optat també per suspendre la tradicional i popular processó. La incertesa sobre l’evolució de la pandèmia fa que resulti improbable poder dut a terme els actes tal com es coneixen, tenint en compte que les restriccions establertes no permeten la celebració d’actes i activitats de cultura popular i tradicional per les aglomeracions. També cal recordar que la processó de Verges i la dansa de la mort són uns actes que comporten una organització complexa i que requereixen molts mesos de preparació.
Girona reprèn actes presencials a les biblioteques
L.AL’Ajuntament de Girona va anunciar ahir que les biblioteques de la ciutat recuperaran de manera progressiva les activitats presencials obertes al públic, després d’un canvi en les restriccions per la Covid-19. Tot i així, com que ja estaven programats, aquesta setmana encara hi haurà alguns actes virtuals.
Roses aposta per la millora digital del comerç i serveis
Amb el projecte Digitalitza’t l’Ajuntament de Roses posa en marxa un programa destinat a la digitalització dels establiments i empreses del municipi dels sectors del comerç i serveis. En una primera fase es recollirà informació per conèixer la situació actual dels negocis rosincs en aquest àmbit, i a continuació s’oferirà una diagnosi i assessorament individualitzats de cada activitat sobre les seves possibilitats de millora en el mercat digital. El projecte s’emmarca en les actuacions de l’Ajuntament amb el sector del comerç i empresarial per trobar eines i accions per afrontar l’actual crisi sanitària.
Calonge posa en marxa una oficina especialitzada
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha obert la nova oficina Covid-19 per centralitzar totes les gestions i ajudes per a persones i famílies afectades per la crisi econòmica provocada per la pandèmia. L’objectiu és crear una finestreta única on podran adreçar-se les persones i famílies i podran fer els tràmits.Així, l’oficina ofereix un servei especialitzat i permetrà fer els tràmits per sol·licitar les ajudes que ofereix l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, però també tramitarà els ajuts que ofereixen les altres administracions, com el Consell Comarcal del Baix Empordà, la Generalitat de Catalunya o l’Estat. Aquesta oficina està situada al número 5 del carrer Major de Calonge i obrirà de 9 h a 14 h de dilluns a divendres i també es pot demanar cita prèvia en línia L’oficina també disposa d’un correu electrònic directe: [email protected]. L’oficina de Calonge destinarà a aquest servei tres persones que atendran les peticions dels veïns i veïnes del municipi, i oferirà tràmits, gestions i assessorament per facilitar l’accés a tots els ajuts disponibles.L’oficina centralitzarà les peticions de persones i famílies, i els autònoms i empreses també disposen d’un servei específic. En aquest cas està situat a l’Oficina Activa del Palau Firal de Sant Antoni ([email protected]). En aquest cas se centralitzen a l’Oficina Activa l’assessorament, informació i gestions relacionades amb els ajuts que ofereixen tant l’Ajuntament com la resta d’administracions i que van adreçats a empreses o autònoms que s’han vist afectats per la crisi econòmica provocada per la Covid-19.L’obertura de l’Oficina Covid-19 s’emmarca en el pla de xoc Covid-19 aprovat pel ple de Calonge i Sant Antoni. Aquest pla recull una quarantena de mesures i permetrà mobilitzar 1.798.000 euros, la major concentració de recursos que ha fet mai l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni per a la reactivació econòmica i social.El pla de xoc Covid-19 incideix en diferents àmbits, i estableix mesures com ara ajuts per pagar el lloguer o la hipoteca per a persones vulnerables amb un import de fins a 1.000 euros per família, la creació de xecs de compra per a famílies vulnerables per gastar en comerços del municipi, el servei gratuït de taxi a demanda per a persones més grans de 65 anys que necessitin anar al metge o a comprar, la rebaixa general de l’IBI d’un 1% i de la taxa de vehicles d’un 30%, així com bonificacions en l’IBI de fins al 80% per a persones vídues, famílies vulnerables, famílies nombroses i famílies monoparentals. Entre les mesures, també destaca una línia d’ajuts a les empreses i autònoms de fins a 2.000 euros per a la contractació de treballadors o la rebaixa de taxes com ara la de terrasses amb un 75% de mitjana enguany i l’any vinent. A banda dels ajuts i la rebaixa d’impostos, el pla de xoc també preveu accions per incentivar la inserció d’aturats de llarga durada, mesures de formació ocupacional i subvencions per ampliar la borsa d’habitatges de lloguer assequible, la inversió de 300.000 euros en projectes d’obres i jardineria per fomentar l’ocupació o la creació del Banc del Temps per fomentar la col·laboració ciutadana.