salut
Pané demana la implicació dels metges i el pacients en la millora del sistema de salut
Els usuaris demanen més atenció mental, personalitzada i més temps d’atenció mèdica
La consellera de Salut, Olga Pané, proposa als metges i fins i tot els pacients que s’impliquin en la millora i reforma del sistema de salut. És partidària “d’empoderar els pacients” i els facultatius en aquest objectiu. En la presentació d’un estudi elaborat per la Facultat de Medicina de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i l’Hospital del Mar sobre la visió té la ciutadania sobre els metges del futur, Pané ha defensat que “atendre els pacients d’acord amb les seves preferències millora l’adherència als tractaments i fins i tot els resultats en salut”.
L’estudi apunta que els usuaris del sistema sanitari demanen als professionals una visió integral i menys especialitzada, posar més el focus en la salut mental i més temps d’atenció, més personalitzada, entre d’altres, com una millor gestió dels errors mèdics o l’ús de la tecnologia. En la seva intervenció, la consellera de Salut ha apuntat que també cal adaptar l’atenció als “canvis demogràfics”. “És important preguntar perquè les noves generacions de ciutadans s’hi vegin reconeguts en els valors”, ha dit Pané, tot apuntant que també cal preguntar les noves generacions de metges com veuen la professió. “No té res a veure l’estudiant que acaba els estudis ara a quan vam acabar nosaltres”, ha dit. En aquest sentit, Joan Ramon Masclans, degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, ha apuntat que un dels canvis que es farà en els estudis és reforçar la formació dels estudiants sobre com gestionar els errors mèdics per no “defugir-los”. Segons ha explicat, seguint les conclusions de l’estudi, s’establirà un mòdul obligatori als estudiants i es faran casos pràctics sobre com abordar un mal diagnòstic. Masclans també ha apuntat que es reformularan algunes assignatures per donar una visió més integral als estudiants i haurà un reforç en els estudis sobre l’abordatge de la salut mental. El degà ha indicat que també es reforçaran els coneixements dels estudiants sobre robòtica i aspectes relacionats amb la intel·ligència artificial i la gestió de les dades, així com sobre l’atenció a la diversitat.