Vallès Occidental
Mals aparcats
Des d'ahir, els usuaris de l'aparcament de l'hospital de Terrassa han de pagar, mentre que els treballadors ho faran a partir del 9 de gener
La majoria d'usuaris hi estan en contra i troben deficient el transport públic
L'hospital de Terrassa fa anys que tracta diversos mals, però des d'ahir, en té de nous. Es tracta dels centenars d'usuaris que diàriament s'acosten al centre sanitari amb el cotxe particular i que a partir d'ara han de pagar per aparcar. La posada en marxa d'aquesta mesura –inclosa en el paquet per aconseguir nous ingressos i compensar les tisorades del pressupost de Salut– no ha agradat a la majoria de pacients.
Rafel Marín, un avi de Barcelona que juntament amb la seva dona ahir portava una de les seves netes de Terrassa a urgències, titllava de “pocavergonyes” els promotors d'aquest canvi en considerar-ho “un abús”. Del mateix parer era el rubinenc Antonio Pesado, que, amb el rebut del tiquet encara a la mà, trobava “molt malament” aquesta mesura. Però l'alternativa de venir a l'hospital amb transport públic –l'edifici és als afores de la ciutat–, tampoc el convenç: “Si vinc amb l'autobús des de Rubí el trajecte dura més d'un hora i perdo molt de temps.” Una mare i una filla de Terrassa abandonaven ahir l'aparcament queixant-se dels 1,80 euros que havien pagat, perquè ho consideraven “excessiu tractant-se d'un hospital públic”. Malgrat tot, admetien que per a visites curtes com la d'ahir –“hem tingut sort que ens han agafat a l'hora i l'estada ha estat d'una hora”, hi afegien– continuaran venint amb el cotxe i que en els casos de visites més llargues o estades “potser tocarà agafar el transport públic”. Dels que en feien un balanç més aviat positiu destaca una família de Terrassa, que després d'aparcar el cotxe comparava les tarifes amb les del pàrquing de Mútua de Terrassa –al centre de la ciutat– i arribaven a la conclusió que aquí “no està tan malament”.
Els treballadors del Consorci Sanitari de Terrassa –el 80% de la plantilla utilitza l'aparcament– hauran de pagar a partir del 9 de gener. Durant les negociacions, han aconseguit que l'abonament inicial de 25 euros al mes quedi en 7,5 euros durant el 2012. El comitè d'empresa no descarta fer accions de pressió a partir del gener –com ara venir a treballar en transport públic i arribar tard a la feina– per demostrar la necessitat d'haver de fer servir el cotxe per anar a treballar.
L'Ajuntament de Terrassa i la direcció de l'hospital de Terrassa han habilitat 1.068 places d'aparcament de pagament –més 80 per a motos i 36 per a bicis, gratuïtes– a tres cèntims el minut, 1,80 euros l'hora i 15 euros tot el dia. I les dues línies de bus urbà no s'han reforçat perquè el consistori les considera infrautilitzades: ofereixen 7.840 places i només se n'utilitzen 875.