Més d’un 96% d’aprovats en la selectivitat
Dues noies de Tarragona i Barcelona empaten amb la nota més alta, un 9,9
La nota mitjana ha estat un 6,622
Un 96,60% dels 33.398 alumnes que s’han presentat aquest any a les proves d’accés a la universitat (PAU) a Catalunya han superat els exàmens. Aquest percentatge és lleugerament superior, gairebé dos punts, al de l’any 2017 i la nota mitjana global de la fase general ha estat de 6,622. La nota mitjana d’accés a la universitat, després de fer el càlcul amb la mitjana de batxillerat ha estat de 7,088.
En aquesta convocatòria, la nota més alta ha estat un 9,9. L’han obtinguda dues noies, una de Tarragona i la segona de Barcelona, però que ha estudiat en un centre públic de Girona gràcies a una beca. La segona millor nota ha estat un 9,8 que l’han tret tres estudiants de la demarcació de Barcelona, en concret de Canet de Mar, Barcelona i Terrassa, i tres més de la demarcació de Girona, dels municipis de Girona, Banyoles i les Preses. La nota més alta de Lleida ha estat un 9,7.
En total hi ha hagut 514 alumnes, 314 noies i 206 nois, que rebran una distinció especial de la Generalitat per haver obtingut una nota igual o superior a nou en la fase general. L’acte tindrà lloc el 20 de juliol a Barcelona.
Per matèries, les que han obtingut una nota mitjana més alta han estat les llengües estrangeres, dibuix artístic i física. Totes superen el 7. Les notes més baixes han estat per a tecnologia industrial, i dibuix tècnic.
Els exàmens es van fer els dies 12, 13 i 14 de juny. Es van examinar 28.782 estudiants de la fase general i 4.616 només de la fase específica. Dels que aquest any han cursat segon de batxillerat, han aprovat un 97,55%, amb una nota mitjana de 6,644. Dels estudiants que s’han presentat només a l’específica, 1.752 procedeixen de batxillerat i 1.747 de cicles formatius superiors. El percentatge d’aprovats ha estat de 84,92% i 68,43%, respectivament.
Segons la secretaria d’Universitats i Recerca, “aquests resultats avalen que les PAU continuen sent un mecanisme útil i eficaç per ordenar l’admissió a la universitat”.