Societat

Sense rastre de vida dels 188 ocupants de l’avió estavellat a Indonèsia

L’aparell havia patit una avaria la nit anterior, però va ser reparat i un enginyer certificat va donar-li el vistiplau per tornar a volar

Les autoritats indonèsies busquen amb escassa esperança possibles supervivents de l’avió Boeing 737 de la companyia nacional de baix cost Lion Air que es va estavellar avui amb 188 persones a bord en el mar de Java. “Fins al moment no hem trobat a supervivents”, ha dit a Efe aquest dilluns per telèfon el director d’Operacions de l’agència indonèsia de cerca i rescat (Basarnas), Agus Hariono. Hariono ha explicat que s’han trobat parts dels cossos d’algunes de les persones que viatjaven a bord de l’aeronau.

No obstant això, la majoria del fuselatge de l’avió encara no ha estat trobat i tan sols nou cadàvers han estat retirats de l’aigua, segons Bambang. El militar va indicar que els cossos de les víctimes podrien estar atrapats en la cabina de l’avió.

Uns 160 efectius de salvament, que han acudit des de les províncies de Jakarta, Lampung i Bandung en diversos vaixells i helicòpters, busquen a les víctimes de l’accident i les caixes negres de l’avió amb bussos i vehicles submarins per control remot a entre 35 i 60 metres de profunditat.

Familiars dels ocupants de l’avió esperen notícies a l’aeroport internacional de la capital Jakarta, separats per un cordó de seguretat dels curiosos i la premsa.

Abans d’estavellar-se, el pilot va sol·licitar el retorn a l’aeròdrom de la capital indonèsia però no va arribar a enviar cap senyal d’emergència, van indicar les autoritats, que encara esperen la informació de les caixes negres. Entre els dos pilots sumaven prop d’11.000 hores de vol i l’avió era relativament nou, ja que va entrar en funcionament l’agost passat i comptava amb unes 800 hores de servei. El director executiu de Lion Air, Edward Sirait, va revelar en roda de premsa que l’aparell va presentar problemes tècnics després d’un vol anterior la nit del diumenge que van ser solucionats i l’avió va ser aprovat per volar “per un enginyer certificat”. El juny de 2016, la Unió Europea va retirar a la companyia indonèsia de la seva llista negra de seguretat aèria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Infraestructures i serveis

L’enllaç del corredor mediterrani del sud de Martorell amb el Port, en marxa a l’estiu de 2025

Castellbisbal

Nous rectors per a parròquies de Sant Feliu, Palamós i Vall·llobrega

GIRONA
Infraestructures

El metro augmentarà fins a 800 els agents de seguretat

Barcelona
SALUT

Avís de contaminació per partícules en suspensió a la conurbació de Barcelona i a les Terres de Ponent

Barcelona

Vandalitzen la plataforma de bany autònom de Palamós

palamós

El nou contracte de recollida d’escombraries serà per vuit anys

FIGUERES

Formacions a Bellvitge per reduir les contencions als malalts mentals

Barcelona
societat

Reforcen diverses línies d’autobús interurbà durant l’agost

Barcelona

Declaren Bé Cultural d’Interès Nacional el Drac i l’Àliga de la Bisbal 

LA BISBAL D’EMPORDÀ