El RACC suspèn els pàrquings que permeten combinar cotxe i tren
Només el 51% de les 127 estacions de la regió metropolitana de Barcelona disposen d’un aparcament on poder-hi deixar el cotxe per agafar el tren. No només l’oferta és escassa, sinó que és deficient, tal com demostra un estudi elaborat pel RACC i presentat ahir que conclou que dels deu aparcaments estudiats només tres aproven, i encara amb una nota ben justa.
L’estudi ha detectat moltes mancances en el sistema que es coneix amb la fórmula anglesa de park&ride, començant per la senyalització dels pàrquings, que és escassa i confusa. Només en el cas del pàrquing de Castelldefels s’ha trobat una senyalització suficient i amb uns indicadors diferenciats de la infraestructura.
Un dels aspectes a millorar és el de la informació a temps real sobre el nivell d’ocupació dels aparcaments. També manquen places que donin aixopluc a bicicletes i motos per evitar que es mullin. El sistema de park&ride prendrà una nova dimensió a partir del gener del 2020 quan entri en vigor la prohibició de circular per la ciutat de Barcelona als vehicles que no disposin de l’etiqueta mediambiental que lliura la DGT.