Turisme
Triomfa el paquet turístic d'astronomia al Montsec
Acapara la demanda, juntament amb el congost de Mont-rebei, d'entre les 35 propostes estructurades que ofereixen, des de fa dos anys, el Patronat de Turisme i sis consells comarcals
Més d'un miler de persones han contractat en els darrers dos anys algun dels 35 paquets turístics estructurats que s'han creat a les comarques de la plana de Lleida a partir de les jornades de microconsultoria promogudes pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en col·laboració amb l'Agència Catalana de Turisme i els consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra, el Segrià i l'Urgell.
El Patronat de Turisme va fer una reunió aquesta setmana amb els tècnics de les oficines comarcals de turisme que han participat en la creació d'aquests paquets turístics. Es tractava de fer balanç dels dos primers anys de la posada en marxa d'aquesta iniciativa destinada a dinamitzar la zona de la plana de Lleida. Entre els paquets turístics més demanats destaquen els relacionats amb experiències astronòmiques a l'entorn del Montsec, el congost de Mont-rebei i les propostes vinculades amb la Ruta del Vi.
La posada en comú ha permès analitzar el funcionament d'aquests paquets turístics després de dos anys de posada en marxa. El nombre total de persones que han gaudit d'aquests paquets turístics s'eleva a 1.020.
Tots els paquets inclouen, com a mínim, una nit d'allotjament, un menú gastronòmic en un restaurant de cuina tradicional, diferents visites guiades i activitats de turisme actiu i de natura. Els 35 paquets turístics se centren en 19 eixos temàtics: art, art rupestre, astronomia, aventura, balnearis, Camí de Sant Jaume, castells, city break, cultura, enoturisme i oleoturisme, esport, fruiturisme, gastronomia, història, natura, pedra seca, personalitats famoses, pobles amb encant i vida rural.
LA XIFRA
LA XIFRA
Cada un val per vuit
Fruit de l'experiència dels dos primers anys de funcionament d'aquesta oferta turística, s'ha pogut constatar que cada vegada més persones fan servir els paquets combinats com un guió de viatge del qual extreure idees i conèixer els recursos turístics més fiables, per organitzar el viatge a la seva mida i reservar directament els diferents establiments. Així ho explica el Patronat de Turisme i, per aquest motiu, s'ha pogut constatar que en la preparació d'aquestes rutes per les comarques de la plana de Lleida, al marge de les persones que han contractat directament el paquet turístic, un nombre molt majoritari de turistes ha optat per fer-se el viatge a la seva mida a partir de les dades i de la informació que contenien els diferents fullets promocionals de les rutes.
En aquest sentit, s'ha posat en relleu un estudi de la Universitat de Girona que conclou que, per cada persona que compra un paquet combinat a una agència de viatges, entre vuit i dotze persones fan servir aquesta informació per organitzar el seu propi viatge.