La Fageda de Santa Pau activa una nova línia d’hortalisses ecològiques
Les conrea als seus hivernacles i les posa a la venda amb el nom El Rebost de la Fageda
Usuaris de l’entitat i l’escola d’art d’Olot estan dissenyant la marca
La Fundació La Fageda ha posat en marxa El Rebost de la Fageda, una nova línia d’activitat amb un hort ecològic gestionat per les persones de l’entitat amb més necessitat de suport i que formen part del taller de teràpia ocupacional. Per al conreu d’aquestes hortalisses, que també serveixen per a l’autoabastiment de la cuina de l’entitat, La Fageda ha adequat i de fet està adequant encara, cinc hivernacles de grans dimensions.
En aquests hivernacles, hi ha horts alçats i taules de planter. Les verdures també es conreen a les jardineres que hi ha davant la seu del servei d’atenció al visitant, ben a la vista dels qui fan la visita de descoberta de les instal·lacions, completant així el vessant pedagògic de la fundació. A més els participants en aquesta activitat estan preparant horts a terra, al costat dels l’hivernacles, en una zona on ja hi ha arbres fruiters. La posada en marxa d’aquesta nova activitat de la Fageda ha comportat una inversió de 200.000 euros.
Paral·lelament, els alumnes de teràpia ocupacional de la fundació i els de quart de grau del campus d’Olot de l’Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàstiques de Catalunya s’han unit per crear la marca i el marxandatge d’El Rebost de la Fageda, amb què comercialitzen aquestes hortalisses ecològiques. Fins a Nadal, un grup de 6 alumnes d’Esdap lideren i gestionen el procés creatiu que pren com a base les idees proposades per persones amb inquietuds plàstiques de la fundació.
Aquesta experiència s’està duen a terme a les instal·lacions de La Fageda i es concreta en la generació d’una marca i signes d’identitat per al Rebost, la senyalística i els elements de marxandatge i promoció del nou projecte. El professor de l’Esdap que coordina aquesta experiència, Pere Álvaro, ha explicat a tall d’exemple que la grafia s’ha estandarditzat a partir de la grafia d’una de les usuàries del taller ocupacional, els dibuixos de les hortalisses de molts altres dels seus companys i d’un altre usuari molt aficionat a la música rap, se n’ha extret la idea general d’utilitzar i capgirar dites tradicionals catalanes per a la campanya publicitària. “Els alumnes han après a tractar i a treballar amb persones amb diferents capacitats i això ha estat un aprenentatge i un enriquiment per a ells, més enllà de l’experiència de tirar endavant una nova línia d’activitat”, ha sentenciat Pere Álvaro. El president de La Fageda, Cristóbal Colón, hi ha afegit que aquesta col·laboració demostra la bona entesa que pot haver-hi entre estudiants universitaris i la institució que lidera. Tot obert, doncs, a futurs projectes conjunts.