Red Eléctrica insisteix que sense la MAT no pot garantir energia per al desenvolupament de la demarcació

Afirma que el TAV necessita els 400 kV per no interferir en la qualitat del servei

L'informe, que està datat aquest març, no fa cap referència a les nevades del 8 de març i les conseqüències que van comportar talls de llum. Sí que assenyala que la demanda d'electricitat a les comarques gironines va augmentar un 47% entre el 2001 i el 2007, i que a la falta d'una línia d'alta capacitat de transport s'hi ha d'afegir el percentatge «escàs» de generació de l'electricitat que es consumeix, situat en un 10% gràcies sobretot a les centrals hidroelèctriques de Sau i Susqueda. Per això defensa que la línia de 400.000 volts aportarà seguretat en el subministrament, i més estabilitat a la xarxa. Aquesta estabilitat podria resultar afectada amb l'arribada del TAV, que segons REE «compromet encara més la situació elèctrica de Girona», un aspecte que «només una línia de 400 kV com la projectada pot assegurar».

Entre els altres arguments per defensar la línia hi ha el de donar suport a l'evacuació de l'energia eòlica, un tipus d'energia molt variable que requereix una xarxa més sòlida. Augmentar la capacitat d'interconnexió amb l'Estat francès –ara és d'un 3% i la Unió Europea la vol fixar en un 10%– i la integració en el mercat comú energètic –hauria de permetre uns intercanvis d'energia que afavorissin rebaixar les tarifes elèctriques– són uns altres dels motius que exposa l'empresa per justificar la línia.

Situació del projecte de la línia de 400 kV

A hores d'ara, el projecte de la línia de molt alta tensió està en diverses fases de tramitació i construcció en funció del tram. Pel que fa al tram entre Sentmenat, Vic i Bescanó, està previst que entri en servei després de l'estiu, i el projecte preveu el desmuntatge de la línia de 220 kV entre Vic i Juià i la de 110 kV de les Guilleries, de manera que la MAT serà l'única línia en aquest territori. Del ramal de Riudarenes, que es justifica sobretot pel TAV, actualment se'n tramita l'autorització administrativa, l'aprovació del projecte, la declaració d'utilitat pública i la declaració d'impacte ambiental. En el tram entre les subestacions de Bescanó, Sant Julià de Ramis i Santa Llogaia, ja hi ha definit el traçat, aprofitant les línies de 220 kV i 132 kV ja existents. L'avantprojecte ja s'ha sotmès a informació pública. El tram de la interconnexió soterrada de la MAT entre Santa Llogaia i la Jonquera està en aquest mateix punt de tramitació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
judicial

Amnistiat Adrián Sas, l’activista condemnat per agredir dos mossos en l’aniversari de l’1-O

barcelona
societat

Denuncien la violència masclista en el primer aniversari del feminicidi

girona
salut

Cirurgia robòtica pionera per treure un tumor del cap preservant els sentits

Barcelona

Veïns de la Font de la Pólvora reclamen justícia pels dos morts de Sant Joan

GIRONA
Ciència

Aprovat el planejament pel nou centre de recerca del CSIC a la Ciutadella

Barcelona

Vidreres preveu la municipalització de l’aigua a la tardor

VIDRERES
Societat

Netegen la façana fluvial d’Amposta

Amposta
educació

El 97% dels docents han estat destinat a una de les tres primeres comarques escollides

barcelona
infraestructures

L’Estat aprova el projecte per eixamplar l’N-260 fins al coll dels Belitres

portbou