Societat

Promoció turística

La guilla de Sant Hilari es modernitza

El logotip que identifica la vila s’ha renovat per augmentar el nombre de visitants

L’actualització de la imatge del poble durà canvis urbanístics

La imatge més coneguda de promoció turística de Sant Hilari Sacalm, la guilla, s’ha renovat per enfortir la vinculació del poble amb el massís de les Guilleries. El nou logotip forma part del pla local de turisme i va ser presentat per l’Ajuntament. “Avui [ahir] és un dia important per al poble”, va admetre l’alcalde, Joan Antoni Veciana (Partit Independent de les Guilleries, PIG).

La tècnica municipal de Turisme Anna Brugué va resumir l’últim any de feina del pla. El logotip també serà utilitzat per accions per potenciar el comerç, el senderisme o els banys de bosc. El símbol modernitza les anteriors imatges de l’animal, fins ara formades per tres siluetes i, més antigament, havien estat de tres colors: taronja, verd i blau. El cercle amb la cara de guilla és de color vermell en record de les roques granítiques de moltes cases de la vila. El verd permet remetre a la consciència mediambiental i la cura per la natura. El pla també inclou l’eslògan Les Guilleries KmO.cat.

“Estancament”

Per definir la imatge, els responsables municipals i els seus col·laboradors han fet una vintena d’entrevistes amb agents del sector turístic, cultural i empresarial del poble. També s’han fet més de 400 enquestes en línia a persones del Maresme, el Barcelonès, el Gironès i el Baix Empordà, entre altres comarques. Brugué va dir que la imatge intenta copsar la percepció que vilatans i visitants tenen de la vila. L’Ajuntament confia que la renovació de la icona del poble permeti superar “l’estancament” de visitants al poble (4.000 a l’any).

A l’acte d’ahir al restaurant Els Cortals hi van ser, entre altres, el responsable de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, Josep Antoni Frias; el gerent dels serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Francesc Vila; el cap de màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Marín, i el cap de CiU a Sant Hilari i exalcalde Albert Santaugini. La cuinera Ada Parellada va preparar el menjar, que va incloure trinxat de patata amb bolets i civet de senglar.

Veciana va reconèixer que el pla de turisme és possible gràcies als diners “sobrevinguts” per l’impost d’activitats econòmiques (IAE) de Font Vella. A finals del 2017, l’Ajuntament va rebre 866.000 euros després que una inspecció de Xaloc, òrgan de recaptació de la Diputació, revelés irregularitats de l’empresa en la liquidació de l’IAE. El pla preveu accions de rehabilitació urbanística. La intenció de l’equip de govern és remodelar els jardins de Can Rovira. A la tarda el logo va ser presentat a la ciutadania en un acte a la sala noble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia