Sarrià obre un concurs per la gestió de la ràdio municipal
Es durà de manera compartida entre el consistori i un privat
La UdG ha estudiat la comunicació a Sarrià de Ter
L’Ajuntament de Sarrià de Ter ha obert un concurs públic per adjudicar la gestió de la ràdio municipal a una empresa externa al consistori. Segons va explicar ahir l’alcalde, Narcís Fajula (ERC), un dels propòsits és que “l’emissora tingui més força i vitalitat”: “Considerem que necessitava una transformació. Adaptar-la al segle XXI i, alhora, intentar augmentar l’audiència.” Entre les novetats, hi haurà un treballador o una treballadora més a la ràdio; s’hi millorarà la infraestructura i la maquinària, i es dotarà d’un reglament específic. També es mirarà que, a part de la informació local, hi tingui més cabuda la supramunicipal, tenint en compte que s’escolta fins a poblacions com ara Quart i Orriols.
Fajula va subratllar que, com que no deixarà de ser una ràdio municipal, l’Ajuntament “hi continuarà tenint veu i vot en totes les decisions”. La concessió de la gestió a una empresa del sector de la comunicació serà inicialment per dos anys i, si passat aquest temps s’han complert els objectius, serà prorrogable dos anys més. D’altra banda, ahir es van donar a conèixer els resultats d’un estudi que s’ha fet des del Campus de la Comunicació Cultural i Corporativa de la UdG que, a petició del consistori, ha dut a terme una anàlisi amb profunditat de la comunicació i la transparència a Sarrià. S’ha comprovat que és un àmbit que el govern local té en compte i pel qual es preocupa. El director científic del Campus, Lluís Costa, va especificar que, en general, la comunicació que realitza l’Ajuntament a les xarxes socials i a la pàgina web és bona. Va recomanar, no obstant això, que el pressupost municipal es presenti d’una manera més clara i llegible, que s’hi incorpori l’ús d’infografies i que s’informi més de l’evolució de les inversions i dels compromisos adquirits.