Educació

Ensenyament

La Generalitat s'avé a crear instituts escola a Mataró

El Departament d'Ensenyament anuncia ara que posarà en marxa el primer a Cerdanyola el curs 2018/19

Es volen fusionar tres centres de primària i crear una zona educativa de 3 a 16 anys

Després d'haver-s'hi oposat diverses vegades, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat ha canviat d'opinió i ara veu amb bons ulls la creació d'instituts escola a Mataró. De moment, el compromís és crear el primer a Cerdanyola d'aquí a dos cursos i deixar per més endavant el que l'Ajuntament reclama també per a Rocafonda. “Per primer cop no rebem un no rotund del departament i accepten la nostra proposta”, va explicar ahir el regidor d'Educació, Miquel Àngel Vadell (PSC), després de reunir-se dijous a la tarda amb el director de Centres Públics de la Generalitat, Lluís Baulenas, i la directora dels serveis territorials al Maresme-Vallès Oriental, Carmina Pinya.

Tot i que l'ampliació de l'Àngela Bransuela i del Tomàs Viñas amb alumnes de secundària no serà efectiva a partir del setembre com volia l'Ajuntament, la proposta que estudia Ensenyament implica fusionar les tres escoles veïnes de Cerdanyola –Tomàs Viñas, Peramàs i Josep Montserrat– en una única zona educativa de 3 a 16 anys i, a partir d'aquí, implementar l'ESO en alguns dels edificis existents. Vadell admet que la bona predisposició de les direccions dels tres centres ha facilitat que el procés es comenci per aquest veïnat. “A Rocafonda hi ha més reticències i demanen més temps per continuar negociant”, assenyala el regidor.

Tenint en compte la incertesa política que es pugui obrir en els pròxims mesos, l'Ajuntament ha demanat que els compromisos verbals de la trobada quedin per escrit i reflectits en un conveni que signarien les dues administracions pròximament. Un acord que es vol fer extensible també a la comunitat educativa de la ciutat i als grups de l'oposició.

Mentre no es materialitzen els nous instituts escola, les solucions que s'han posat sobre la taula de cara al curs que ve per fer front a la falta de places d'educació secundària són de caire transitori i provisional. Així, la Generalitat, a banda de mantenir un altre any més els barracons als instituts Thos i Codina i Alexandre Satorras, preveu obrir una nova línia al Puig i Cadafalch i fer una extensió de Laia l'Arquera a l'escola de primària Torre Llauder, ara que al setembre els alumnes de l'Angeleta Ferrer, que des del 2012 es troben també al centre, han de marxar al nou edifici que s'inaugurarà al carrer Churruca.

Falta de planificació

Unes decisions que topen amb l'Ajuntament de Mataró, que hi veu “manca de planificació” del departament perquè, d'una banda, “es massifica” el Puig i Cadafalch i, de l'altra, es barregen projectes educatius completament diferents al Torre Llauder. El que tampoc entén el regidor d'Educació és la voluntat de mantenir l'Angeleta Ferrer amb una sola línia educativa, quan el centre que s'està construint està planificat per encabir-ne dues i a la zona d'influència de l'escola hi ha prou demanda per omplir els grups. “Si vam cedir el solar a la Generalitat era amb la intenció que es creés un centre de dues línies per la falta de places públiques al centre històric de la ciutat”, va recordar Miquel Àngel Vadell.

En el que sí que hi ha acord de les dues bandes és en la necessitat de mantenir tots els grups de P3 a Mataró, encara que baixi el nombre de preinscripcions a causa de la davallada de la natalitat. Segons el regidor mataroní, la intenció d'Ensenyament és no tancar cap línia el curs que ve.

LA FRASE

Per primer cop no rebem un no rotund de la Generalitat i accepten la proposta dels instituts escola
Miquel Àngel Vadell
regidor d'educació

LA DATA

2018/19
És el curs
que proposa el departament per crear el primer institut escola al barri de Cerdanyola de Mataró.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.