La vinicultura entra a les aules de Sant Fruitós
El Gerbert d'Aurillac estrenarà un grau superior de màrqueting amb perfil enològic
Es faran pràctiques remunerades en cellers de la DO Pla de Bages
L'institut Gerbert d'Aurillac de Sant Fruitós de Bages s'estrenarà en la formació professional amb un cicle de grau superior que es desenvoluparà en la modalitat dual i que és pràcticament inèdit a Catalunya: màrqueting i publicitat en el sector vitivinícola, uns estudis que en aquests moments només s'ofereixen de manera pública a Alella, al Maresme.
El director dels serveis territorials d'Ensenyament a la Catalunya Central, Antoni Massegú, va explicar ahir en la presentació que la nova oferta formativa està pensada “per donar resposta al territori”, amb la idea que “els tècnics superiors que surtin trobin feina a la comarca”. De fet, el departament ha impulsat el cicle conjuntament amb la DO Pla de Bages, el Gremi d'Hostaleria i l'Ajuntament de Sant Fruitós, que fa anys que batalla per dotar el municipi d'estudis de formació professional.
Atraure empreses
Massegú va detallar que els alumnes podran fer pràctiques “remunerades amb el salari mínim” en cellers que pertanyen a la DO. També se n'informarà empreses distribuïdores, i productores, així com establiments de restauració. De moment, ja hi ha dos cellers que han donat el sí –el Mas de Sant Iscle i Abadal– i és previsible que en els pròxims dies se n'hi puguin afegir més.
La gerent d'un d'aquests cellers, Rosa Vilanova –del Mas de Sant Iscle–, va explicar que no ho van dubtar: “El sector del vi del Bages està creixent; cada cop es reconeix més la seva qualitat i cada cop hi ha més propostes d'enoturisme; el cicle arriba en el moment clau, perquè s'està treballant bé i ens faltava la darrera fase, la de comunicació, la de promoure el producte, i això és precisament el que oferiran els nous estudis.”
Nou espai al Nexe
En la mateixa línia, l'alcalde de Sant Fruitós, Joan Carles Batanés, va destacar “la importància que la formació professional” lligui “amb el que hi ha al territori”. Batanés –que va agrair la “feinada” de la regidora d'Ensenyament, Mònica Cruz– va avançar que l'Ajuntament habilitarà una sala a l'espai Nexe perquè els alumnes hi facin les activitats formatives necessàries.
El primer curs del cicle tindrà 30 places. La matrícula costa 360 euros i el període d'inscripció serà del 25 al 31 de maig. El director de l'institut, Lluís Virós, va detallar que, si bé els estudis estan enfocats al sector enològic, el 80% de les matèries són de màrqueting i publicitat: “Ensenyarem a ser un cap de vendes especialitzat en viticultura, però el professional que surti tindrà les tècniques i els coneixements per vendre qualsevol tipus de producte; hem detectat que falten molts venedors amb formació i aquest cicle la donarà.”