Educació

societat

El Parlament insta a recuperar el menjador escolar als instituts

El ple del Parlament va aprovar ahir una moció del PSC que exigeix al govern que recuperi el servei de menjador escolar en tots els instituts de secundària abans del començament del curs vinent. D’aquesta manera es pretén pal·liar la manca de l’àpat que els alumnes tenien al seu centre a primària i que s’ha perdut en la majoria d’instituts amb la generalització de la jornada compactada al matí. La diputada socialista Esther Niubó va qualificar d’inadmissible que molts alumnes que reben ajudes de menjador a primària “passin directament a les mans dels serveis socials” quan canvien a l’etapa de secundària, un fet que “els estigmatitza”. La moció demana, a més, que tots els centres atenguin els alumnes celíacs amb garanties, que el servei de menjador sigui de qualitat i que tots els professionals tinguin formació específica per posar, d’aquesta manera, fi a la precarietat en el sector.

La cambra catalana també va instar ahir el govern a “crear els mecanismes necessaris per afavorir la coordinació entre els professors per racionalitzar les tasques acadèmiques extraescolars, els anomenats deures”, una moció que va ser aprovada amb el vot a favor de la majoria de grups parlamentaris llevat de Catalunya Sí que es Pot i la CUP, que es van abstenir. La moció demana també a l’executiu un augment del nombre de professors d’anglès, que augmenti el nombre de beques per als alumnes de batxillerat i de formació professional i garantir una partida econòmica suficient per al sosteniment del servei de transport escolar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia