Educació

Suport a la llengua catalana

Un element de cohesió i les mateixes oportunitats

defensa L’escola Pompeu Fabra de Manlleu, al costat del model actual

“La immersió lingüística ha sigut un element molt important per aconseguir una cohesió social i perquè tot l’alumnat tingués igualtat d’oportunitats. En el cas de l’escola Pompeu Fabra i de Manlleu (Osona) en general, on tenim uns índexs elevats de població estrangera [un 28% l’any passat], ha estat una manera perquè l’escola inclusiva sigui una realitat i perquè tots els nens i nenes surtin sabent el català.” Així és com Lourdes Areñas, directora d’aquesta escola, defensa la immersió lingüística. Susagna Tubau, presidenta de l’AMPA del centre, ho subscriu: “És una eina d’integració que fa que tothom tingui les mateixes oportunitats; els nens no fan un esforç extra per incorporar una llengua més ja que poden funcionar amb dues, tres i quatre llengües.” “El castellà ja té prou presència a les aules, al pati i, moltes vegades, a casa”, comenta Tubau, en la mateixa línia que Areñas: “Els nens de qualsevol centre de Catalunya surten amb un nivell de castellà equiparable al de qualsevol altre nen de la resta de l’Estat espanyol.”

Totes dues remarquen que a l’escola Pompeu Fabra no hi ha hagut mai cap problema amb cap família, “vinguin d’on vinguin”, per la proporció del castellà a l’aula. Amb vista a la propera preinscripció, “el que deuen buscar és el dubte, el rebombori i que se’n parli, però no se n’han de poder sortir”, apunta Areñas. “Si només es tracta d’una casella podem estar contents”, opina Tubau.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.