Educació

Ensenyament

Procés participatiu a l’escola

Alumnes del col·legi L’Aixart de Cervià, els pares i mares, els mestres i diversos artistes han fet un treball conjunt per embellir i millorar tant l’interior del centre com el pati

S’han fet realitat propostes dels més petits

Paraules de suro, de canyes i de porexpan, així com altres elaborades amb càpsules de cafè, fusta, filferro, cartró, llana, plomes, tela, plàstics i guix. Mots que pengen de les parets i s’enfilen per les tanques, creixen dels testos, s’arrosseguen pel terra o cauen des del sostre. Les paraules formen i donen vida a cada racó de l’escola L’Aixart de Cervià de Ter: des de les aules i els passadissos fins al pati. La creació d’aquest ambient ha estat possible a través d’un projecte participatiu en el qual han pres part les famílies del centre –procedents de Cervià, Raset i Viladasens–, diversos artistes, els alumnes i mestres. La directora del col·legi, Helena Márquez, i la cap d’estudis, Oti Corona, expliquen que el treball va començar aplicant a les aules una metodologia basada en les tesis d’Alegria Julià i Daniel Gabarró. Segons els seus estudis, es pot millorar l’ortografia a partir de jocs i activitats plàstiques que activen la memòria visual. L’alumnat aviat va començar a analitzar i produir, en les tutories i els tallers de plàstica, una selecció de paraules que s’usen molt i que sovint s’escriuen malament. A més, es va contactar amb diversos artistes que, d’una forma o una altra, tenen relació amb el centre: Sandrine Bluebel, Joan Corominas, Anna Carlota Fernández i Josep Torrebella. Tots ells van prestar la seva ajuda, creant paraules de diferents estils i tècniques que enriqueixen el projecte i decoren àrees lúdiques.

A partir dels dibuixos i idees dels més petits, s’han dissenyat millores al pati: s’han pintat espais per jugar i s’han repintat murals, s’ha creat un circuit de cotxes, una zona de jocs de taula aprofitant una bobina i s’ha col·locat i pintat una barca. Durant dues matinals, famílies, artistes i docents ho han materialitzat, i han aconseguit l’embelliment i l’aprofitament de l’ambient on els nens i nenes passen bona part del dia, i la culminació estètica d’una proposta pedagògica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Veïns del centre de Mataró denuncien l’ocupació “insostenible” d’un bloc de pisos

Mataró

L’altra batalla de Navas

Barcelona

La importància d’estudiar un Executive MBA

SOCIETAT

Les comarques gironines, protagonistes d’una Fira de Calella que allarga l’horari

Calella
Girona

La protesta veïnal pel parc Vilamitjana arriba fins a les portes de l’ajuntament

Girona
societat

El 40% dels pisos de Barcelona anunciats a portals immobiliaris són per a lloguer de temporada, segons l’OHB

Barcelona
Societat

Territori construirà una cinquantena de pisos de lloguer assequible a Tàrrega

Barcelona
Societat

Mor Enric Torres Camprubí, setanta-cinc anys d’emprenedoria

Renfe establirà 600 trajectes de bus al dia entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders com a transport alternatiu al tren

Barcelona