Educació

Salt, seu de la nova càtedra de la UdG d’educació

La Universitat de Girona (UdG) ha presentat la nova càtedra Tekhné per impulsar iniciatives d’educació transformadores amb la tecnologia i la creativitat, a favor de la inclusió social i l’educació en valors. La càtedra Tekhné, amb seu a Salt, té com a objectiu que la UdG i el municipi de Salt esdevinguin referents acadèmics i d’administració local, respectivament, en l’esfera internacional de les tecnologies per a l’aprenentatge creatiu i la inclusió social. Les activitats arribaran als infants i joves de les escoles i instituts de Salt, però també i especialment, als mestres i educadors, que seran els veritables motors del canvi de l’ecosistema educatiu de Salt i Girona. Pel rector, de la UdG, Quim Salvi, la càtedra és una nova aposta que fa la universitat per arrelar-se al territori.

L’alcalde de Salt, Jordi Viñas, destaca que “és una satisfacció tirar endavant aquesta iniciativa perquè quan des de la UdG se’ns va plantejar aquesta possibilitat no vam dubtar ni un instant en posar-nos a treballar plegats per impulsar la Càtedra al municipi”. I això és, explica, “perquè la formació i l’educació formen part d’un dels eixos prioritaris pels quals apostem”. Manifesta també tenir “moltes ganes de continuar consolidant el paper de Salt com a Vila Universitària”.Entre els objectius de la Càtedra Tekhné destaca el treball conjunta amb Salt i les seves organitzacions per connectar experiències d’aprenentatge i assegurar que els joves, especialment aquells de comunitats vulnerables, es converteixin en ciutadans globals, desenvolupin competències digitals però també la curiositat i l’empatia, i estiguin motivats i preparats per viure i treballar en la Societat del Coneixement d’aquest segle XXI.La Càtedra també pretén promoure l’aprenentatge global, connectat i col·laboratiu entre escoles, tant en l’àmbit català com internacional; ajudar a trencar el estereotips de gènere que fan que les noies tinguin poca presència en els estudis i professions STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques), a través de promoure oportunitats educatives i mentories dins i fora de l’aula; i imaginar noves maneres de formar als mestres, als futurs mestres, i als professionals del món de l’educació en disciplines i enfocaments pedagògics com el Construccionisme, l’Educació Maker, el Pensament Computacional i l’Aprenentatge Connectat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Més serveis i especialització per l’aliança entre els hospitals de Campdevànol i Vic

campdevànol
Societat

Foment titlla “d’irresponsable” l’ampliació de la ZEPA del delta del Llobregat

Barcelona
societat

Els Jesuïtes registren 145 denúncies d’abusos sexuals a menors des de l’any 1948

barcelona

Sant Pau crea una nova línia de recerca en sarcoma d’Ewing

Barcelona
societat

Desallotjaran els antics ocellaires de la Rambla després que no hagin lliurat les claus

Barcelona

Catarres i 31 FAM, a les barraques de la Festa Major de Roses

ROSES

Gran espectacle de la Pirotècnia Valenciana, tricampiona del concurs

BLANES
societat

La campanya ‘Cap llar sense aliments’ recapta prop de 220.000 euros a Catalunya

Barcelona
Medi ambient

L’aeroport de Lleida-Alguaire inicia la producció d’hidrogen verd

Lleida