Educació

Talls de trànsit pel malestar dels docents

Els sindicats es mobilitzen contra la política educativa

Educació xifra en un 2,09% el seguiment de l’aturada

Els sindicats educatius es van tornar a mobilitzar en diferents punts del territori per protestar contra la política educativa del govern. I ho van fer tallant diverses vies, com ara la Gran Via, la ronda Litoral i la ronda de Dalt a Barcelona, així com la C-55 a Manresa, l’accés a la C-60 a Mataró, la C-12 a Tortosa i la T-11a Tarragona. Amb pancartes en què es podien llegir missatges com ara Bye, bye, Cambray els manifestants reclamaven la dimissió del conseller d’Educació. Al Prat de Llobregat i a Lloret de Mar els piquets informatius es van concentrar a les entrades dels centres educatius. A Lleida els professors es van concentrar davant dels serveis territorials d’Educació per fer una enganxada de cartells. Després del fracàs de les negociacions del mes de març passat, exigeixen a la conselleria un calendari de reversió de les retallades des del curs que ve per als professors de primària i secundària, més protecció per no aplicar el 25% del castellà i aconseguir que s’inverteixi el 6% del PIB en educació.

L’aturada parcial d’ahir va arribar després de l’anunci de l’avançament escolar al 5 de setembre, un punt sobre el qual el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha insistit que no hi ha marxa enrere. La conselleria tampoc no retirarà el nou currículum, tot i que han introduït la transitorietat d’un any en la seva aplicació. Les protestes continuaran els propers 25 de maig i 9 de juny amb aturades de tota la jornada, i amb una altra aturada parcial de dues hores el 2 de juny.

La Generalitat xifrava en un 2,09% el seguiment de l’aturada parcial de dues hores dels professionals educatius segons les dades comunicades pel 72,33% dels centres públics. La convocatòria suposa el retorn de les mobilitzacions unitàries després que la USOC i la UGT es desmarquessin de la manifestació de dissabte convocada per la comunitat educativa, en què es va alertar que la manca de diàleg posa en perill la represa de l’escola després de l’estiu.

LA DATA

25.05.22
és la data de la propera jornada de vaga, que serà de tot el dia; el 2 de juny serà parcial i el 9 de juny total.

Trucades als sindicats i propostes “descafeïnades”

Després de les mobilitzacions amb talls de carreteres en diversos punts de la geografia catalana, els sindicats han emès un comunicat unitari en què criden els docents a mobilitzar-se com han fet fins ara en el que consideren una “autèntica revolució educativa”. Els sindicats mantenen que han de continuar amb les accions de protesta perquè la conselleria es nega a negociar i “criminalitza” els docents. En un comunicat conjunt fan una crida a secundar les protestes contra les polítiques de la conselleria d’Educació. Segons diuen, les “desqualificacions del conseller als docents” i les trucades dels últims dies als diferents sindicats amb “propostes descafeïnades” són una “evidència que l’objectiu de l’administració és trencar la unitat sindical” i mostren la “situació de feblesa” en què es troba la conselleria.

No obstant això, segons els sindicats, les propostes “segueixen sent insuficients ja que deixen una part del col·lectiu a part”, en al·lusió a la reducció de les hores lectives proposada per la conselleria per al professorat de primària a partir del curs que ve, però a partir del curs 2023/24 per al col·lectiu de secundària. Les organitzacions insten els professors a “reprendre els esforços per participar en les mobilitzacions i secundar les vagues amb el suport de tots” ja que “ara és el moment”, atès que “l’abatiment i l’esgotament de l’administració s’estan fent palesos”. Signen el comunicat la Ustec, CCOO, la UGT, la Intersindical, la USOC, la CGT i el Sindicat de Professors de Secundària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.