Educació rep crítiques d’“improvisació” pels nous currículums i diu que el “problema” és del Ministeri
Els decrets estan a punt d’entrar a la Comissió jurídica assessora, l’últim pas previ a l’aprovació
El subdirector general d’Ordenació Curricular d’Educació, Ramon Grau, ha assenyalat que estan “molt pressionats” pels terminis a l’hora d’elaborar i tramitar els nous currículums escolars de cara al proper curs (2022-23), però ha afirmat que el “problema” és del Ministeri. En aquest sentit, ha indicat que, si bé la LOMLOE es va aprovar el desembre del 2020, els decrets d’ordenació curricular no es van publicar fins el març i l’abril d’aquest any. Així ha respost a la Comissió d’Educació del Parlament a les crítiques per “improvisació” que els grups han fet al departament. Grau ha informat que els decrets estan a punt d’entrar a la comissió assessora jurídica, l’últim pas previ a l’aprovació, que han demanat que sigui en tràmit d’urgència.
El subdirector general d’Ordenació Curricular ha defensat que de seguida que van publicar-se els decrets d’ordenació curricular al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) van iniciar els tràmits per al procés de participació i que no podien avançar-se a un calendari estatal que els ha deixat un marge “estret”, ha dit. Grau ha afirmat que han estat “escrupolosos” amb el que marca el reglament.
Els grups de l’oposició han retret al Departament d’Educació “mala planificació” en els nous currículums i Junts per Catalunya ha dit que els preocupa com s’implementaran si arriben de manera “precipitada” als centres.
Alguns grups, com la CUP i En Comú Podem, també han alertat que la lliure disposició d’hores lectives pot generar segregació i competència entre centres, mentre que el representant d’Educació ha respost que precisament els nous currículums volem “corregir” algunes situacions de desigualtat en l’accés als recursos formatius.