Educació

Educació avaluarà les tardes del setembre

Cambray defensa al Parlament l’avançament del curs

El conseller afirma que “ha arribat per quedar-se”

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, va defensar ahir al Parlament l’avançament del curs escolar i es va comprometre a avaluar, amb la comunitat educativa, el funcionament de les tardes del setembre per millorar-lo per al curs vinent. “L’avançament de curs ha vingut per quedar-se i hem d’avaluar-lo entre tots per prendre les millors decisions”, va assegurar el conseller a la comissió d’Educació parlamentària, a la qual va explicar les principals novetats del curs. Gonzàlez-Cambray va negar que l’avançament del curs hagi estat un desgavell com va denunciar l’oposició, que va lamentar la improvisació amb què s’ha adoptat el nou calendari, amb un curs començat sense que els nous currículums estiguin aprovats a Catalunya –el de batxillerat s’aprovarà avui i els de primària i secundària, la setmana vinent–. També, van dir, per la falta de consens amb la comunitat educativa i els problemes per contractar monitoratge per cobrir les tardes del setembre. Segons Gonzàlez-Cambray, amb el lleure educatiu només s’han registrat incidències en el 2,3% dels centres. S’han contractat 21.238 monitors a 1.730 escoles públiques, tot i que diversos partits van afirmar que molts no tenen la titulació preceptiva.

Els partits van interpel·lar també el conseller sobre els mals resultats dels alumnes en les proves de competències bàsiques, sobretot en anglès i matemàtiques, i van negar que siguin atribuïbles a la pandèmia. Educació destaca que els resultats han baixat sobretot entre l’alumnat més vulnerable, motiu pel qual ha ampliat els plans de millora d’oportunitats educatives de 500 a 750 centres, amb més professionals i hores d’anglès i matemàtiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.