Temporada Alta programa nou espectacles a les aules d’escoles i instituts gironins
Les produccions treballen la salut emocional, els clàssics teatrals o els valors capitalistes
Tots els espectacles són gratuïts i es fan als centres educatius
L’escola del Bosc de la Pabordia de Girona ha transformat una classe en el millor escenari per veure Cometa, un espectacle de Roser López que interpreta una astronauta que ha aterrat de forma inesperada al centre. Els alumnes de primer de primària van assistir ahir com a públic a aquesta producció en què la dansa i la música són els protagonistes i que s’inscriu en la programació especial que el festival Temporada Alta ha programat adreçada a les aules d’escoles i instituts gironins.
Alguns dels espectacles estan pensats per a públic de primària, com ara l’esmentat Cometa o Desplegant la jungla, de Big Bouncers, o La bona persona, de Rosa Gàmiz. En aquest últim cas, l’actriu adapta el clàssic de Bertolt Brecht. A través d’aquest espectacle, Gàmiz aprofundeix en el comportament de les persones. Temporada Alta també ofereix Imaginaris singulars, de Vero Cendoya, per a centres d’educació especial. En aquest cas, els intèrprets amb capacitats especials són els protagonistes per si mateixos i no per les limitacions que poden tenir. A través de l’espectacle Vero Cendoya experimenta noves formes de dramatúrgia.
Per a centres de secundària, el festival obre l’oferta a quatre espectacles. La muntanya, d’Oriol Casals i Marta Hernández, mostra com una persona s’ha de reinventar a causa de la pandèmia i es converteix en coach, mentre la seva filla té problemes. Amb aquest espectacle es vol parlar de la salut mental. La companyia InDans i Neus Masó acosten l’espectacle MUT als instituts per mostrar la vulnerabilitat dels drets i com cada vegada hi ha menys llibertat. També als instituts s’estrena El missioner, de La Virgueria, en què es critiquen els valors i els entramats de la indústria musical.
Cada espectacle disposa d’un dossier a partir del qual el professorat pot treballar alguns dels temes que els alumnes veuran en els espectacles. El dossier proposa activitats per aprofundir en aquests temes i treballar valors amb els estudiants. A través d’aquesta programació a les aules, el festival vol mostrar el potencial de l’art i la cultura per transmetre competències i valors a l’alumnat.
Aquestes propostes dramatúrgiques se sumen a la quarta edició del Torneig de Dramatúrgia per a Instituts que organitza el Temporada Alta, en el qual els estudiants de quart d’ESO i batxillerat proposaran textos i s’enfrontaran amb altres instituts amb l’ajuda d’alguns autors com Albert Forns, Estel Solé i Bàrbara Mestanza. La dinàmica és similar a la dels adults. Aquest any hi participen els instituts Narcís Xifra, Santa Eugènia i Santiago Sobrequés de Girona, i el Salvador Espriu de Salt.