Educació

Campanya de Creu Roja per alerta els joves de la violència de genere

Incrementa notablement el percentatge de nois joves que afirmen que la violència de gènere “no existeix”

Creu Roja Catalunya ha posat en marxa la campanya “No desviïs la mirada, la violència no es qüestiona” per conscienciar i educar els i les joves sobre aquesta matèria.

Segons ha apuntat l’entitat, la iniciativa arriba després que en el 2019 s’hagi incrementat notablement el percentatge de nois joves que afirmen que la violència de gènere “no existeix”, d’acord amb un estudi presentat a finals de 2021 pel Baròmetre de Joventut i Gènere.

Durant el 2021 Creu Roja va atendre prop de 4.900 dones a tot Catalunya víctimes de violència o en situació de desigualtat social per raó de gènere. Es tracta de dones que, al costat dels seus fills i filles, van participar en el programa ’Dones en Dificultat Social’ que ofereix atenció especialitzada.

La nova campanya posa de manifest que no sols és considerada violència masclista aquella que suposa una agressió física, sinó qualsevol forma de violència exercida contra les dones, entre les quals destaquen la psicològica o econòmica, violències més subtils i normalitzades.

En aquesta línia l’entitat alerta que la vulnerabilitat social ha crescut en el context generat per la pandèmia de la COVID-19, especialment entre les dones que mostren pitjors indicadors de salut, ocupació, i ingressos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

educació

El govern recorre la suspensió cautelar del decret que vol protegir el català a l’escola

barcelona
Pere Sala
Ambientòleg, director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya

“Ordenar i gestionar bé el paisatge també és rendible”

Olot

La sal més salada: Cardona comercialitza per fi una sal comestible, de gran qualitat i puresa

Cardona
Marc Sabater Armengou
Independents de Vilanova - Som Poble - Alternativa Municipalista

“La nostra acció passa per la crítica constructiva al govern”

Peralada
SOCIETAT

Terrassa impulsa la marca de ciutat per projectar-se a l’exterior

Terrassa
SOCIETAT

Projecte europeu de memòria històrica amb joves de Granollers

Granollers
SOCIETAT

Nova campanya del Carnet Jove de la Cerdanya

Puigcerdà
Política

Mor Encarna Jordan, activista independentista, antifeixista i internacionalista

SOCIETAT

Menys incompliments sanitaris en els locals de tatuatges de l’àrea de Barcelona

Barcelona