educació
USTEC denuncia la falta de recursos per fer realitat l’educació inclusiva sis anys després de la seva aprovació
El sindicat inicia una campanya per reclamar més recursos per als centres educatius per poder atendre la diversitat de l’alumnat
L’any 2017 la Generalitat de Catalunya va aprovar el Decret 150/2017 d’Educació Inclusiva. Més de sis anys després, el sindicat majoritari USTEC-STEs inicia una campanya per denunciar la falta de recursos que tenen els centres educatius que impedeix una implementació “real” de les mesures contemplades en el decret, que consideren han estat “poques”. De fet, asseguren que “en cap cas”s’han assolit els objectius “que permetin atendre la complexitat i la diversitat de l’alumnat amb la qualitat necessàries”.
Amb el lema Ens falten mans!, el sindicat vol posar el focus en les mancances i aprofita “l’actual context de negociacions dels nous pressupostos” de la Generalitat per reclamar un “gir” en les polítiques educatives. Considera que cal abandonar el sistema de “partides concretes per a suports addicionals i intensius a una petita part de l’alumnat” i dotar els centres educatius de recursos necessaris per “pal·liar l’actual situació de precarietat”, que passa una vegada més per reclamar “la necessitat d’arribar al 6% del pressupost de la Generalitat”.
Per aconseguir una escola diversa i inclusiva, el sindicat reclama una reducció de les ràtios a tots els grups, tant en l’educació obligatòria com postobligatòria; incrementar les plantilles, augmentar hores de coordinació i un marc horari per garantir l’acció tutorial i orientació educativa; un augment del personal especialista que atén l’alumnat amb necessitats educatives específiques; dotar de personal d’atenció educativa els centres (educadors d’educació especial, auxiliars d’educació especial, integradors socials..); augmentar els recursos de suport intensiu als centres (SIEI, IFE, AIS, SIAL, CEEPSIRi) i els professionals especialistes que donen atenció als serveis educatius (EAP, CREDV, CREDA, CRETDIC, fisioterapeutes, treballadors socials, ELIC); i per últim, incorporar la figura de la infermera escolar.