educació
Educació implantarà el curs vinent un pla per millorar les mates i la comprensió lectora
Simó presenta un paquet de mesures al Consell d’Educació de Catalunya però admet que el context “no és l’idoni” i que algunes propostes no es podran aplicar
Educació reforçarà el proper curs l’aprenentatge de les competències matemàtiques i lingüístiques amb la creació d’un perfil professional docent en aquestes dues àrees.
En matèria de comprensió lectora, es desplegarà un pla amb formació docent, inicialment a 250 centres, per millorar les metodologies d’aprenentatge de la lectoescriptura. I s’acompanyarà d’uns documents guies que inclouran els criteris d’aprenentatge i avaluació clau per a cadascun dels cicles.
Pel que fa a les matemàtiques, es posarà en marxa el curs 2024-2025 un programa de millora adreçat inicialment a 200 centres educatius. Inclourà formació i assessorament en horari de centre, materials didàctics, programacions i guies per a docents.
Aquestes són algunes de les mesures que la consellera d’Educació, Anna Simó, ha traslladat aquest dimarts al ple del Consell d’Educació de Catalunya en resposta al document de propostes creat pel Grup Impulsor de millores educatives per millorar els resultats educatius després dels mals resultats de l’informe PISA.
El departament remarca el “context poc idoni” per desplegar qualsevol mesura tenint en compte que no hi ha pressupostos aprovats, la legislatura s’acaba i no s’ha pogut crear encara l’Agència d’Avaluació i Prospectiva, una eina que Educació volia impulsar per generar evidències científiques que guiïn les polítiques per millorar la qualitat del sistema educatiu. Es compromet a crear-la a l’inici de la propera legislatura si continua al Govern.
També alerta que hi ha propostes que no són aplicables a curt termini, no només per la manca de pressupost, sinó perquè implementar-les totes alhora podria suposar un “tensionament” del sistema. Ara bé, es compromet a fer-les efectives quan sigui possible.
Una de les mesures que va plantejar el grup va ser recuperar la sisena hora, però la consellera no n’ha fet referència explícita.
Educació també s’ha compromès a presentar en el primer trimestre del curs 2024-2025 un pla de xoc contra l’abandonament escolar prematur amb l’objectiu de situar Catalunya per sota del 9% que marca la UE.