Educació

Escola Valenciana demana consens i diàleg per millorar el model lingüístic educatiu

Concha Gómez afirma que hi ha una “proliferació de línies en valencià” a Castelló que fa que els pares no pugen elegir

El president d'Escola Valenciana, Diego Gómez, ha demanat a la Conselleria d'Educació que deixe de fer “demagògia política”; que expose quin model educatiu de llengües està planificant; i “que es digne” a reunir-se amb Escola Valenciana, entitat que ja té elaborat des de fa més d'un any un Pla per l'Escola Plurilingüe presentat a Educació “que ha tingut per resposta el silenci”.

D'aquesta manera, Diego Gómez ha fet una crida al “consens” i “el diàleg” per tal de tractar les millores que calen en l'actual model lingüístic educatiu valencià, en resposta a les declaracions de hui de la secretària autonòmica d'Educació, Concha Gómez, en la Comissió d'Educació i Cultura de les Corts.

Aquesta ha afirmat que a la demarcació de Castelló “hi ha una proliferació de línies en valencià” que “impossibilita els pares elegir que els seus fills estudien en una línia PIP (Programa d'Incorporació Progressiva). Segons Concha Gómez, cal “salvaguardar que en una ciutat com Castelló hi haja línies PEV (Programa d'Ensenyament en Valencià) i línies PIP, de les que ha dit que equivocadament s'anomenen línies en castellà perquè inclouen l'ensenyament de varies assignatures en valencià i la de llengua valenciana.

També ha dit que Escola Valenciana “voldria que el sistema fora monolingüe”.

L'entitat ha contestat que el PIP només garanteix la competència lingüística en castellà cosa que vol dir estudiar en monolingüe i que només qui estudia en PEV o PIL (Programa d'Immersió Lingüística) estudia en bilingüe, i que aquest ensenyament bilingüe ara per ara és escàs, només d'un 29%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.