Educació

Els IES de Salt obtenen notes per sobre de la mitjana catalana

El 97% dels alumnes del Salvador Espriu i el 100% dels del Vallvera han aprovat les proves d'accés a la universitat els darrers anys

Els docents consideren que l'alta mobilitat dels grups és el principal problema

La innovació en els mètodes és més gran que en altres llocs

Els alumnes de batxillerat dels instituts de Salt han obtingut els darrers anys en els exàmens de selectivitat notes per damunt de la mitjana catalana. En concret, a l'institut Vallvera, des del 2006 (excepte el 2007, en què la nota mitja va ser una centèsima inferior a la mitjana de Catalunya) les notes han oscil·lat entre el quart de punt i el mig punt per sobre de la dels altres estudiants catalans. A més, el 100% dels alumnes que s'han presentat a la selectivitat han aprovat. Aquesta dada ha permès que el 82% dels alumnes puguin cursar la carrera universitària que va triar com a primera opció. A l'IES Salvador Espriu fa vuit anys que els resultats de la selectivitat estan per damunt de la resta d'estudiants catalans i el percentatge d'aprovats supera el 97%.

Aquestes són algunes de les dades que aporten els directors dels centres per demostrar la qualitat de l'educació a Salt. “S'han dit coses que no són certes i que estigmatitzen injustament els centres de Salt”, diu el director de l'IES Vallvera, Josep Maria Rodríguez. Per la seva banda, les escoles comparteixen aquesta visió i ressalten alguns dels actius de l'educació a Salt, així com algunes de les mancances. Pel que fa a les principals problemàtiques que afecten la seva labor docent, desmenteixen que els alts índexs d'alumnes de famílies d'origen immigrat en sigui un. Afirmen, a més, que en si mateix no és un problema. “El problema principal és la falta d'estabilitat”, asseguren. És a dir, alumnes que comencen a anar a classe a mig curs, d'altres que s'absenten durant setmanes, mesos o fins i tot anys, nouvinguts... Afegeixen que aquest fet suposa que aquests nens no progressin al ritme que els pertoca, però desmenteixen que afecti els alumnes que segueixen les classes íntegrament. La raó, segons afirmen, és la metodologia que les circumstàncies els han portat a desenvolupar. En general, treballen en grups reduïts, separant els alumnes segons el seu nivell, de manera que els docents pugin prestar atenció específica als que van més endarrerits i, alhora, que els més avançats continuïn la seva formació, també amb un control més individualitzat, segons les seves necessitats. Diuen, però, que per optimitzar aquest sistema el Departament ha de tenir en compte les particularitats dels centres educatius de Salt, i dotar-los de prou personal. Pel que fa als actius destaquen sobretot l'alt grau de coordinació de les escoles de Salt i el treball en xarxa que fan per compartir mètodes, inquietuds i solucions. També la capacitat d'innovació en les metodologies, molt superior a la d'escoles d'altres poblacions, segons la seva experiència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

El centre Barnahus ha atès 163 casos de violència sexual

girona
URBANISME

Pròrroga de tres anys a la normativa urbanística de Tarragona

TARRAGONA
policial

Mossos i Agents Rurals compartiran l’espai de l’antiga comissaria de les Gavarres, a Tarragona

TARRAGONA
gastronomia

Nova guia gurmet de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre

Valls
transport

El servei d’AVE entre Barcelona i Tarragona comença a recuperar-se

TARRAGONA
policial

La Policia atura 38 ocupacions delinqüencials d’habitatge en mig any a Vilanova i la Geltrú

VILANOVA I LA GELTRÚ
societat

La Policia Municipal incorpora sis nous agents

olot
SOCIETAT

1.450 casos de violència sexual a infants i adolescents des de principis d’any

BARCELONA
societat

L’Ajuntament inicia els tràmits per construir un nou parc de bombers

lloret de mar