Vallès Occidental
Ensenyament castiga un institut per un article
La Generalitat fa marxa enrere en la selecció de l'institut de Viladecavalls per un escrit dels professors en un diari contra les retallades
Justifica el canvi d'opinió perquè el centre volia l'horari intensiu només per estalviar
L'institut de Viladecavalls havia de formar part d'un pla pilot del Departament d'Ensenyament adreçat a centres que tenen alumnes de diferents municipis i que li permetia fer realitat un desig: tornar a fer l'horari intensiu. La direcció del centre va preparar un projecte pedagògic que va presentar a principi de juliol al director dels serveis territorials d'Ensenyament al Vallès Occidental, Lluís Baulenas, que el va seleccionar. Fins i tot, la directora del centre, Teresa Vernet, va avançar la bona notícia en una reunió que va fer amb els pares d'un curs.
L'endemà, però, tot es va tòrcer. Baulenas va tornar a convocar la direcció i l'AMPA de l'institut per notificar-los que ja no entraven en aquest pla pilot. El motiu va ser la publicació, aquell mateix dia en un diari local, d'un escrit del claustre de professors contra les retallades que la Generalitat està fent en educació. Per justificar el canvi de criteri, es va al·legar “la manca de confiança” després de la publicació de l'article i es va acusar el centre “de manca de lleialtat institucional”. Vernet, però, interpreta aquesta marxa enrere com una “rebequeria d'algú que no tolera que el centre no estigui d'acord amb les retallades”.
Oficialment, els serveis territorials del Departament d'Ensenyament han explicat que aquest projecte no va tirar endavant a l'institut de Viladecavalls, perquè “el centre va exigir fer l'hora compactada com a mesura d'estalvi pressupostari i sense tenir en compte els altres vessants del pla pilot”. Això, segons Ensenyament, “desvirtuava” la participació en el pla pilot que es fa arreu de Catalunya, i “podria perjudicar l'experimentació i posterior avaluació”.
Malgrat això, la directora del centre va defensar que, si Baulenas havia triat el projecte pedagògic, havia estat perquè considerava que era prou bo. Si més no, va recordar que el pla incloïa la possibilitat d'impartir estudis assistits a la tarda i ajuda a alumnes amb dificultats, gràcies a l'horari intensiu.
Dilluns i dimarts que ve, prop de 500 alumnes tornaran a faltar a classe a la tarda. Aquesta mesura de pressió té el suport del professorat, que considera que no afectarà el currículum escolar dels estudiants.