La Universitat d'Alacant promociona la igualtat en els centres de secundària
Amb solament un 11,6% de dones, les titulacions d'Enginyeria i Arquitectura continuen masculinitzades
Amb tan sols un 11,6% de dones matriculades, les titulacions de la branca d'Enginyeria i Arquitectura continuen masculinitzades. Per contra, amb un 63,5%, la concentració de l'alumnat femení es troba en la branca de Ciències Socials i Jurídiques.
Aquestes dades, recollides per la Unitat d'Igualtat de la Universitat d'Alacant durant el 2012, demostren que el biaix de gènere en l'elecció de la titulació segueix present en la societat.
En aquest sentit, amb l'objectiu d'acostar la promoció de la igualtat als centres educatius de secundària de la demarcació d'Alacant, i trencar amb els estereotips en els processos d'elecció d'estudis, el Vicerectorat d'Estudiants, junt amb la Unitat d'Igualtat, ha posat en marxa el programa “SECUNdant la IgUAltat”.
La primera acció d'aquest projecte, titulada “Dones a ciència certa”, consisteix en xarrades informatives oferides per docents i investigadores de la Facultat de Ciències, on es cursen els graus de Biologia, Ciències del Mar, Geologia, Matemàtiques, Química i Òptica i Optometria, per a compartir la seua experiència professional i personal en àrees tradicionalment “d'homes”.
Amb l'assistència de més d'un centenar de joves, es va celebrar la primera d'aquestes xarrades de la mà de tres investigadores que, a més, ocupen càrrecs de responsabilitat en la UA: la professora del Departament de Química Analítica, Nutrició i Bromatologia i vicerectora, Nuria Grané; la catedràtica en Química Orgànica i vicerectora d'Estudis, Formació i Qualitat, Cecilia Gómez, i la professora del Departament d'Agroquímica i Bioquímica i directora del Centre de Formació Contínua, Juana Jordá, en l'IES María Blasco de Sant Vicent del Raspeig.
A més de les xarrades, “Dones a ciència certa” engloba una col·lecció de recursos audiovisuals i didàctics així com una selecció de pàgines web on es mostra l'aportació de dones que desenvolupen la seua carrera professional a partir de la seua formació en estudis vinculats amb l'àrea de ciències.
Aquest projecte mostra el compromís de la UA a desenvolupar estratègies de ruptura d'estereotips en general i, en particular, en el procés d'elecció d'estudis que avui continuen marcats per estereotips i prejudicis de gènere.