Educació

Els professors universitaris que investiguen ensenyen millor segons un estudi de la UJI

La recerca es pot tornar en contra de l'ensenyament quan és excessiva

Una major producció investigadora està associada amb una major qualitat docent. És la principal conclusió d'un estudi elaborat per investigadors del Laboratori d'Economia Experimental la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló i la Universitat Complutense de Madrid (UCM), en el qual han participat 604 professors.

L'estudi, publicat en Applied Economics, revela que, de mitjana, els professors que investiguen imparteixen un 21,5% més de classes que els que no ho fan. A més, dos terços dels docents podrien millorar el seu ensenyament si realitzaren més recerca.

Els participants procedien de 25 departaments de les àrees d'humanitats, ciències socials, econòmiques, gestió, ciències naturals i enginyeries de la Universitat Jaume I.

L'estudi, va incloure 69 variables de fonts oficials per a mesurar els índexs d'ensenyament, tasques administratives i recerca dels docents. Un d'aquests índexs és Teachqual, amb el qual els estudiants van avaluar la qualitat de l'ensenyament en una escala de 0 a 9.

La recerca es va quantificar amb Researchl, entre altres indicadors, que dóna un valor a la recerca publicada en funció de la qualitat de les revistes científiques en les quals aquesta apareix.

El treball també revela com la recerca es pot tornar en contra de l'ensenyament quan és excessiva, en consumir la major part del temps i energia del docent.

Per àrees, els professors del Departament d'Educació van aconseguir els millors resultats, i entre sexes van ser les dones les que van registrar una docència de més qualitat. Elaborar llibres i material multimèdia també va beneficiar a l'ensenyament, però no ho van fer els cursos de millora pedagògica en els quals van participar els professors.

El Decret baixa la qualitat

L'estudi reflecteix que el Reial decret 14/2012 —de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu— va reduir la qualitat educativa 0,75 punts sobre 10, en disminuir la càrrega docent dels investigadors consolidats però augmentar-la en la majoria dels professors.

Com a conclusió, els autors proposen que l'organisme avaluador del professorat, l'ANECA, incentive la qualitat docent com fa amb la recerca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona