Premi a la innovació digital a l'aula
Una biblioteca digital i un projecte amb fotos de 360 graus guanyen els Mobile Learning Awards
Ruiz lloa la creativitat de les escoles
L'escola Els Cossetans, de Cunit, al Baix Penedès, amb el projecte de la biblioteca digital i ràdio escolar, i l'institut Vallverdú, de les Borges Blanques, amb el projecte 360º d'aprenentatge immersiu, van ser els dos centres guardonats amb el primer premi dels Mobile Learning Awards, organitzats per mSchools en el marc del Congrés del Mòbil, que reconeixen les millors iniciatives d'aplicació de la tecnologia mòbil a l'escola.
Amb el projecte de la biblioteca digital, guanyador de la categoria d'escoles innovadores en l'aplicació de les tecnologies digitals, els alumnes d'Els Cossetans creen contes i històries multimèdia que comparteixen amb tots els companys i, entre altres coses, estimulen l'interès per la lectura dels estudiants. El centre també ha posat en funcionament una ràdio col·laborativa que es nodreix dels canals de podcast que aporten els alumnes de cada curs.
L'institut Vallverdú, guanyador de la categoria de millors experiències d'aprenentatge amb tecnologia mòbil a l'aula, ha dut a terme un projecte que consisteix en què els alumnes més grans del centre es documenten sobre un tema i en fan un producte didàctic amb fotos de 360 graus que després utilitzarà per ensenyar a un altre grup d'alumnes més petits. El projecte incorpora les ulleres Google Cardboard amb les quals els estudiants viuen una experiència virtual, que és, justament, el tema estel·lar de la present edició del Congrés Mundial del Mòbil (MWC). A banda de familiaritzar-se amb aquesta tecnologia, els alumnes posen a prova les seves habilitats digitals i comunicatives.
En el lliurament dels guardons hi van ser presents la consellera d'Ensenyament, Meritxell Ruiz, i el conseller delegat de GSMA, organitzadora del MWC. En la seva intervenció, la consellera va afirmar que “els treballs premiats enguany són, un cop més, exemples de la bona feina, la creativitat i la innovació educativa que s'està duent a terme a les aules, per potenciar les competències bàsiques dels alumnes, particularment les competències digitals”. Ruiz va assegurar que les competències digitals són “una de les prioritats” que s'ha fixat el seu departament.