la contra
Concentrat i oportú
La revista especialitzada «Viajar» edita un monogràfic sobre la Costa Daurada
Els canvis en els paisatges de la Costa Daurada són radicals. Dels 92 quilòmetres de platges mediterrànies es passa, en direcció a les comarques d'interior, a camps d'oliveres i de vinyes, a les formacions calcàries de la serra del Montsant, singles, coves... La riquesa patrimonial també és immensa: ens caldrà invertir un parell de dies per recórrer els monuments de la Tàrraco Romana, patrimoni de la humanitat; es fa imprescindible la visita atenta als monestirs cistercencs de Santes Creus i Poblet; els edificis testimoni del modernisme, inclosos els cellers agraris; la cartoixa d'Escala Dei i les ermites, com la de Sant Bartomeu, del segle XII. Les tradicions i la gastronomia, per als forasters, són excel·lents i en moltes ocasions insospitades.
La Costa Daurada és per damunt de tot una marca turística i el seu objectiu és vendre els atractius, que són múltiples i diferencials, arrelats al territori i pendents de satisfer la demanda més actual –parc temàtic, camps de golf, rutes senyalitzades i amb serveis, centres amb spa–. El canal és la difusió. El Patronat de Turisme de la Diputació ha escollit una de les principals publicacions especialitzades, la revista Viajar per fer arribar l'oferta als mercats de proximitat.
Viajar dedica una edició monogràfica a la Costa Daurada. Una guia de 84 pàgines que es distribuirà amb el número de maig i de la qual s'ha fet una tirada de 60.000 exemplars. L'edició s'inicia amb 25 propostes concretes i raons perquè cal visitar la Costa Daurada, entre les quals es destaca la qualitat del turisme familiar.
El Patronat de Turisme de la Diputació ha coordinat l'edició juntament amb els municipis que s'han sumat a la proposta –Mont-roig del Camp, Cambrils, Torredembarra, Salou, l'Hospitalet de l'Infant, Vila-seca i la Pineda, el Vendrell, Calafell i Tarragona–. La presentació de l'edició especial va tenir lloc ahir i van assistir-hi el president i el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Joan Aregio i Octavi Bono, respectivament; la directora general de revistes del Grup Zeta, Marta Ariño, i el director de la revista Viajar, Mariano López. Fins a 13.000 lectors de les publicacions del Grup Zeta han rebut l'impacte publicitari de l'edició del monogràfic, i és que fer tàndem amb la revista Viajar «ens beneficia i ens genera un valora afegit», segons que va fer veure Joan Aregio en l'acte de presentació. El president del patronat va recordar altres acords puntuals que han revertit de manera positiva en la imatge de la marca turística, com el fet de posar els escenaris a la campanya publicitària de Coronel Tapioca o la signada, fa un any, amb l'empresa de cosmètica Loreal.
El monogràfic de Viajar és una acció de promoció al mercat d'interior, a la recerca d'un equilibri amb el turisme internacional. L'edició capta el volum de l'oferta, que presenta amb imatges impactants en cadascun dels casos i textos entenedors i descriptius, informacions d'interès bàsic per al viatger i un mapa on hi ha situats tots i cadascun dels municipis i els indrets on cal fer una aturada.
Més enllà dels paisatges, el patrimoni, les festes i la gastronomia, el turisme és un sector econòmic i el president del patronat, Joan Aregio, no va deixar passar l'oportunitat per recordar la bona posició que l'activitat té a la demarcació. «És una gran font de riquesa i de creació de llocs de treball, i s'ha de defensar com un sector econòmic estratègic», un comentari que va vestir amb els qualificatius de «sostenible, de valor afegit». També va recordar que el sector disposa d'un centre d'estudis universitaris, garantia de qualitat en la formació dels professionals que absorbirà el sector. Tot un plegat d'avantatges i d'oportunitats que s'han detectat, s'exploten i es donen a conèixer.