Les vil·les de luxe ja tenen una entitat pròpia a Lloret
Tres empresaris assessoren els propietaris per gestionar les seves finques i diferenciar aquest segment en el mercat
Tres lloretencs han creat, fa unes setmanes, una associació al poble per impulsar el turisme en vil·les de luxe. Marc Linares presideix l’Associació de Vil·les de Luxe (AVL), que aspira a actuar a Lloret i expandir-se per la Costa Brava i arreu del país. “La nostra intenció és protegir aquests allotjaments, que són molt mal vistos, i ajudar els propietaris”, diu.
Linares, propietari d’una vil·la a prop del mar, ha fundat l’associació juntament amb Adrià Llobet, que n’és el vicepresident, i Ronny Mordoh, que fa de secretari. Una vil·la de luxe, explica Linares, és una finca que sol tenir un mínim de 150 metres quadrats, és en una zona residencial i inclou un espai de bany amb piscina. Per sota de les vil·les de luxe, hi ha les vil·les considerades prèmium.
Entre els serveis que ofereix l’AVL, destaquen la promoció de les finques dels associats, la gestió de la rebuda dels clients i els contactes i “l’exploració de camins de col·laboració, com ara la gestió d’esdeveniments, de casaments i de rodatges per potenciar la rendibilitat d’aquests habitatges”. Linares assenyala que volen col·laborar amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
Una quinzena de finques
L’AVL, amb un despatx a Fenals i un a prop de Punta Marinera, ja està donada d’alta en el registre de la Generalitat i ben aviat ho estarà en el de l’Ajuntament de Lloret. Linares explica que una vil·la de luxe no és ni un habitatge d’ús turístic (HUT) ni un apartament: “Ens fiquen en el mateix sac, i no són el mateix.” De moment, l’entitat gestiona una quinzena de finques de persones adherides a l’entitat.
LA FRASE
“Molt selectiu i que busca una cosa diferent”
L’associació aposta per diferenciar-se en el mercat turístic i coexistir amb els hotels, amb què volen tenir una “competència sana”, afirmen en un comunicat. Els responsables de l’associació consideren que hi ha potencials clients per a un turisme “molt selectiu que busca una cosa diferent”. Un dels objectius és oferir activitats complementàries, com ara excursions en caiac, entre d’altres.