L’Escola Llar d’Olot es convertirà el curs vinent en institut escola
Hi estudiaran l’ESO alumnes procedents del mateix centre i també serà el referent de les escoles de Sant Joan les Fonts i Sant Jaume de Llierca
L’Escola Llar Lluís Maria Mestres d’Olot a partir del curs vinent serà un institut escola on podran fer l’ESO no només els alumnes que hauran fet la primària en aquest centre (que té matriculats d’Olot i de la Vall de Bianya, municipi que no té escola pròpia) sinó també els de les escoles de Sant Joan les Fonts i Sant Jaume de Llierca. La transformació ha estat acordada pel Departament d’Educació i les escoles implicades, segons va indicar ahir el director del departament a Girona, Martí Fonalleras, en la presentació del projecte als mitjans de comunicació, feta a l’Escola Llar en companyia de les directores dels tres centres i els inspectors d’ensenyament de la comarca.
Edifici amb espai
El nou equipament ha de donar resposta a l’increment de l’alumnat de secundària que es calcula per als pròxims quatre o cinc cursos, però està pensat per seguir sent institut escola quan la matrícula decreixi. En el primer curs de la nova Escola Llar hi podran estudiar, distribuïts en dues línies, els 62 alumnes que ara estan acabant la primària a les tres escoles. Com que l’Escola Llar té molt d’espai (fa anys va perdre una línia i disposa de les antigues habitacions de l’època en què hi residien estudiants), el condicionament de l’edifici serà fàcil i no es requerirà una inversió gran.
Projecte compartit
L’entesa de les tres escoles ha estat possible –van indicar– perquè comparteixen un projecte i una metodologia pedagògica, als quals es donarà continuïtat en el nou centre. Fonalleras va fer notar que, per aquesta raó, es tracta d’un cas sense precedents. També va remarcar que en resultarà un institut escola integrador, donat que a l’Escola Llar hi abunda alumnat de procedència estrangera, mentre que als altres dos centres hi és minoritari. D’entrada, a l’ESO del futur centre hi treballaran cinc o sis professors.
LA XIFRA
Esponjar els altres centres de secundària
El fet que es creï aquest nou centre de secundària implica que els instituts d’Olot l’any vinent rebran menys alumnes dels esperats i, consegüentment, disposaran de més espai i els seus professors poden veure disminuïda la càrrega de treball. Fonalleras va presentar aquesta circumstància com una oportunitat perquè, a mitjà termini, aquests centres puguin ampliar el nombre de cicles formatius.