Societat

El sindicat de professors ANPE exigeix al ministeri d’Educació “instruccions clares i concretes”

El sindicat de professors ANPE ha exigit al ministeri d’Educació “instrucció clares i concretes” sobre la fi de curs i que siguin “consensuades” i d’aplicació a totes les comunitats.

El sindicat vol mesures “concises” i “consensuades” amb totes les autonomies per evitar diferències que puguin afectar al principi d’igualtat d’oportunitats entre l’alumnat.

Des d’ANPE han apostat per una avaluació “flexible però també rigorosa i objectiva” i han afegit que les decisions sobre aquesta han de recaure en el professorat de cada grup d’alumnes que és qui els coneix.

“En cap cas les decisions de promoció gairebé generalitzada de curs poden soscavar el principi d’autonomia dels centres i la llibertat de càtedra del professorat”, ha apuntat.

D’altra banda, ha proposat que les recuperacions de les matèries pendents es puguin realitzar al setembre i que, de cara a l’inici de curs, es faci una avaluació inicial de diagnòstic per posar en marxa mesures de reforç amb mesures com suports i desdoblaments.

D’altra banda, ha considerat que el fet de projectes activitats al juliol ha de seguir un “caràcter assistencial i lúdic” perquè “en cap cas participaran de les mateixes ni l’equip directiu ni el professorat del centre”.

Per últim, el sindicat ha volgut reconèixer l’”enorme treball” del professorat per adaptar-se a la nova situació i ha demanat a les administracions educatives “que confiïn en el seu professorat i en la gran tasca que realitzen tant ara com abans del confinament”.

A més, ha reclamat que es posin en marxa tots els recursos necessàries de cara al futur per a al digitalització total dels centres i de l’alumnat “a fi d’evitar la bretxa digital actualment ja existent”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.