Infraestructures

Medi Ambient vol fer aturar les obres de la Diputació a la carretera de Madremanya per refer-ne el projecte

Obligarà que la resta de trams hagin de passar l'avaluació ambiental

La Diputació va dividir el projecte de millora de la carretera de Bordils a Corçà en diversos trams. La plataforma va denunciar que això s'havia fet per estalviar-se haver de fer una avaluació ambiental del projecte, i critica que l'ampliació de la calçada és excessiva, tenint en compte les característiques i el trànsit de la via, que passa enmig de les Gavarres. Ara el Departament de Medi Ambient els dóna la raó en bona part, i en un informe ha comunicat a la Diputació que, sent una obra que afecta una part de la Xarxa Natura 2000, s'ha de demanar l'avaluació de l'impacte ambiental al Departament de Medi Ambient. En aquest sentit, insta la Diputació a sotmetre a aquest procés els altres trams on està previst actuar, de Madremanya a Corçà per Monells i de Sant Martí Vell a Bordils. «Ens hauran d'enviar els projectes perquè en fem l'avaluació, ja que de fet no teníem constància ni que existien», ha dit el director dels serveis de Medi Ambient a Girona, Emili Santos. Pel que fa al tram en obres, l'informe obliga a buscar altres solucions respecte a l'obra de drenatge prevista a la riera de Vilosa, als talussos d'aquest tram i al nou vial d'accés a l'abocador de terres, i hi proposa mesures correctores. Santos va afirmar: «Espero que la Diputació les incorpori, i si convé aturar les obres, que ho facin, perquè si no les mesures les haurem d'acabar prenent nosaltres.»

Pendents de traspassos

La Diputació ha aprovat encarregar la redacció del pla zonal, un document que definirà quines carreteres s'han de traspassar entre l'organisme i els ajuntaments. Els criteris es definiran en funció del trànsit, o la connexió entre nuclis i amb carreteres més importants. Més de 70 ajuntaments han enviat a la Diputació una llista amb les carreteres que consideren que podrien ser aptes per ser traspassades a l'ens supramunicipal. En tot cas, seran els serveis tècnics de la Diputació, els que decidiran quines canvien de mans, i el traspàs s'haurà de fer després d'haver arreglat la carretera, perquè estigui en bones condicions. D'altra banda, entre la Diputació i la Generalitat també es va acordar traspassar diverses carreteres. En algunes el canvi ja es va fer fa mig any. Per exemple, la de Banyoles a Cabanelles i la que va de Castelló d'Empúries a l'Armentera ja són de la Generalitat; i d'altres, com la de Tortellà a Argelaguer, o la de la Jonquera a Agullana, han seguit el camí invers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

La Generalitat confirma la sanció de 10.000 euros a Sílvia Orriols per un discurs xenòfob

Barcelona

Prohibeixen aparcar a l’entorn d’una gran superfície de Montigalà per evitar el transport il·legal

Badalona

La Policia Local denuncia una vintena de conductors per infraccions al volant

CASTELLÓ D’EMPÚRIES
Portugal

Un sisme de magnitud 5,3 amb epicentre al mar sacseja la zona de Lisboa

Barcelona
societat

La festa de l’Aquelarre de Cervera escalfa motors

Cervera
Tailàndia

Almenys 22 morts per les inundacions a Tailàndia

Barcelona

Destinaran 6,7 milions a conservar les carreteres de la demarcació

GIRONA
societat

Pas endavant per convertir l’antiga Falbar de Falset en un centre turístic museïtzat del vi

Falset

Repsol projecta un parc marí eòlic al golf de Roses amb setanta aerogeneradors

ROSES