La restauració de la muralla obligarà a tallar el trànsit a la Baixada del Roser durant sis mesos
L'Ajuntament estudia rutes alternatives per reordenar el trànsit a la Part Alta
Tot i que en principi no estava previst, finalment els treballs de rehabilitació del tram de vint metres de muralla de Tàrraco entre el fortí Negre i l'Hort de l'Arquebisbe alteraran el trànsit rodat a la Part Alta de Tarragona durant mig any. A partir del proper 1 de juliol, la Baixada del Roser estarà tallat al trànsit de vehicles, amb la qual cosa una de les vies de sortida del nucli antic tornarà a quedar inutilitzada, amb el conseqüent caos circulatori que això pot generar.
Per això, i a corre-cuita, el consistori tarragoní està estudiant les mesures alternatives per evitar molèsties als veïns i comerciants i perquè no es creïn col·lapses, tal com va passar l'agost de l'any passat, quan la coincidència de diverses obres al clavegueram van provocar un desgavell circulatori durant uns quants dies, que va convertir el carrer Major en un anar i venir constant de cotxes que havien d'esquivar els turistes i els camions de càrrega i descàrrega.
Reordenació provisional
Per tal de pal·liar els efectes d'aquesta nova restricció en la circulació, l'àrea de Mobilitat treballa amb tres alternatives que anirà madurant en els propers dies, amb l'objectiu de crear els mínims maldecaps i perquè l'adaptació a les novetats sigui tan ràpida com sigui possible. El que sí és segur és que la prohibició de circular en vehicle, sigui cotxe, moto o bicicleta –els vianants tindran un passadís d'un metre i mig–, provocarà una reordenació del trànsit en alguns carrers de la Part Alta. S'intentarà que el carrer Major no sigui cap gran desembocadura, i per això, si s'ha optat per tallar la Baixada del Roser a partir del mes que ve, és perquè es confia que les obres al carrer La Nau ja estaran enllestides, i que serveixi per descongestionar de cotxes el carrer Major i contribuir a una major fluïdesa. Just al costat, el carrer Cavallers podria tornar a concentrar molta més circulació, mentre que la finalització de les millores a Comte i Mediona també farien que la transició fos millor. Una altra raó per la qual s'ha apostat per fer el tall al juliol, i no abans, ha estat per no coincidir amb el curs escolar. En els propers dies, l'Ajuntament començarà a instal·lar senyals informatius per anunciar les modificacions.