La Santa resisteix en una temporada difícil
La Santa Market, el recinte estival de lleure, gastronomia i artesania al santa Cristina Horse Club, ha tancat la temporada de juliol i agost amb un balanç molt favorable davant l’adaptació del format als requisits preventius de la Covid-19. Han aplegat una xifra aproximada de 118.000 persones, menys que l’any anterior i repartides entre els 45 dies d’apertura, però positiva si es té en compte que han vigilat que l’aforament en cap moment s’acostés al límit de 3.500 persones a l’interior del recinte. El promotor de la iniciativa, Julio Rico, destaca que aquesta quarta edició els ha marcat el camí de futures convocatòries.Els organitzadors, a banda de la reducció d’aforament i l’aplicació de mesures de control de temperatura i nombre d’assistents, van habilitar 9.000 metres quadrats més de terrasses per garantir prou distàncies entre taules i cadires. El canvi d’enfoc cap a la gastronomia i el públic familiar s’ha mantingut, però enguany, davant la impossibilitat de grans concerts, han apostat per actuacions acústiques de petit format –i en set escenaris independents– que els han permès diversificar artistes, reduir costos i garantir una afluència més esglaonada. Malgrat tot, per volum total, han estat artífexs d’un dels esdeveniments més massius celebrats aquesta temporada a tot l’estat espanyol, tota una fita davant la cancel·lació d’activitats generalitzada.Amb vista a l’edició de 2021, Rico aposta per una certa continuïtat, tot i les incògnites de l’evolució de la pandèmia. Enguany han detectat una reducció del públic de major edat, a partir dels 60 anys, però ho han cobert amb joves que “hi han trobat una oferta variada de restauració, actuacions o la possibilitat de prendre una copa” a l’aire lliure.