Societat
L’institut que desafia els plans d’Educació
El Terra Roja de Santa Coloma de Gramenet farà vaga parcial perquè el Departament no permet el seu pla d’ensenyament híbrid
El centre lluita contra la massificació i per dotar l’alumnat de millors competències digitals
L’institut Terra Roja, de Santa Coloma de Gramenet, va elaborar un pla de reobertura amb tres escenaris: un d’ensenyament presencial, un segon amb un plantejament híbrid, i un tercer totalment telemàtic en cas de confinament. Atenent la situació de pandèmia i els pocs espais alternatius per crear més aules, van començar el curs amb el sistema híbrid: tots els alumnes passen a diari pel centre. La meitat de la classe, de les 8 a les 11 i l’altra, de les 11.30 a les 14.30, amb torns que roten cada setmana. El pla, però, ha xocat amb el plantejament de presencialitat que defensa el Departament d’Educació, que ha obligat el centre que, a partir d’avui, torni a impartir totes les classes a les aules.
El centre acatarà l’ordre , com ja ha avisat la direcció a les famílies. Però no ho farà de bon grat, ja que l’assemblea de treballadors del Terra Roja convocarà vaga unes hores cada setmana per exigir al Departament respecte al seu pla o bé a un d’alternatiu que permeti fer les classes amb seguretat.
Guillem Sellés, membre de l’assemblea dels treballadors, explica que “serà impossible mantenir la distància”, ja que tot i ser un centre de màxima complexitat la ràtio supera els 30 alumnes. La direcció de l’institut ha comprat ordinadors per assegurar que tots els estudiants en tenen. “Durant el confinament l’absentisme virtual va ser molt alt. El nostre pla, aprovat pel claustre i les famílies i que funciona bé, està pensat per al context socioeconòmic i la necessitat pedagògica”, afirma Sellés, que assenyala que cal dotar l’alumnat de competències digitals per afrontar un eventual confinament.