Infraestructures

Figueres fa trenta anys que lluita per treure passos a nivell

N'hi ha dos de cèntrics i a tocar de l'estació

A mitjan dècada dels setanta del segle passat, el llavors alcalde, Pere Giró, va fer entravessar els camions de bombers al mig de la via a l'avinguda Vilallonga com a senyal de protesta per l'existència del pas a nivell. Aquest encara es manté, tot i que cada dia hi passen més de 5.000 vehicles i centenars de vianants, molts dels quals fan cas omís del semàfor vermell o de les barreres abaixades. L'altre pas és el del Fossos i el camí vell de Vilatenim. El primer està situat a menys de cent metres de l'estació i el segon, a dos-cents. En els darrers trenta anys s'hi han produït diferents accidents mortals, com també n'hi va haver al de Sant Pau de la Calçada, que ja es va eliminar, amb el de la ronda sud, a la dècada dels noranta.

Els dos passos a nivell urbans que encara queden hi continuaran força anys perquè la solució plantejada no avança. El projecte, que és l'enèsim que s'ha posat sobre la taula en els darrers trenta anys, és fer una variant del tren a ponent. No hi ha finançament, ni gaire voluntat.

Flaçà, la llarga espera

j.n

A Flaçà fa anys que reivindiquen la supressió del pas a nivell. L'alcalde, Josep Perich, explica que el projecte està fet i aprovat fa temps, i que només falta que Foment l'executi. A principi d'aquest any l'Ajuntament va enviar un escrit al departament en què preguntava en quin punt estava aquest tema. Segons Perich, encara no els han contestat. L'alcalde explica que, més enllà de les molèsties que causen les llargues esperes als vehicles, hi ha el risc per als vianants, que a vegades, després d'esperar durant cinc o deu minuts, se'n cansen i travessen les vies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.