Educació

Llibres per a alumnes confinats

La biblioteca Octavi Viader de Sant Feliu de Guíxols prepara lots de llibres per a estudiants de grups que han d’estar-se a casa per contagis

Han fet quaderns lectors, en suport paper, per animar-los a llegir sense la barrera de l’accés a internet

El confinament i tancament d’escoles sobtadament, al març, va allunyar molts alumnes dels textos i la lectura, i va agreujar els dèficits de comprensió lectora i expressió en primària i secundària. I per pal·liar les dificultats d’accés als llibres, la Biblioteca Municipal Octavi Viader i Margarit, de Sant Feliu de Guíxols, ha dissenyat una solució perquè l’alumnat dels grups escolars confinats mantingui el recurs de la lectura durant els dies que hagin d’estar-se a casa.

El director de la biblioteca, David Hernàndez, explica que la iniciativa s’articula, d’una banda, “a partir de lots de tres llibres per alumne, extrets dels fons de la biblioteca”, que envien als centres on tenen notícies que hi haurà grups confinats. Els deixen a la consergeria, i inclouen diversos gèneres, des de la ficció fins a matèries com ara les ciències, la història o la tecnologia i el còmic. Cada nivell escolar, a més, té el seu lot de llibres específics i adequats a la seva edat. De moment, Hernàndez explica que ja n’han fet arribar a alumnes de les escoles Gaziel i Estació. “De vegades han confinat amb tanta rapidesa que ens ha estat impossible arribar-hi a temps”, admet per a altres casos.

La prioritat han estat els cursos de primària, que és on el director de la biblioteca recorda que “s’estableixen les bases per a la lectura i la seva comprensió”. Per aquest motiu, han treballat en una segona línia de treball per crear uns quaderns de lectura, específics per a cada cicle de primària (inicial, mitjà i superior), amb fragments d’una selecció de llibres per despertar l’interès lector dels receptors del material. La proposta no només busca la lectura dels fragments, sinó que va més enllà, ja que “cerca la reflexió dels lectors dins del seu nivell educatiu d’una forma amena amb l’objectiu de despertar el gust per la lectura a través del joc i la reflexió”. També estan plantejats com a rutes lectores en què un text o un llibre duen a un altre i es van enllaçant.

A final de setembre van enllestir la tria per als alumnes de secundària. I han apostat pel suport paper i els quaderns per assolir el màxim de cohesió, i evitar que els estudiants que no disposin d’internet a casa es trobin sense capacitat per accedir-hi. En resum, combinar lectura i entreteniment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.