Educació

Educació

El canvi en el lideratge directiu millora els centres educatius

Un 96% dels directius escolars que han transformat el seu lideratge constaten una millora significativa als seus centres. Així ho conclou el programa de lideratge per a l’aprenentatge d’EduCaixa, que ha format en l’últim any 100 professionals de 50 centres educatius en treball emocional, lideratge distribuït, empoderament del claustre, ús d’evidències i reflexió pedagògica. És un programa fet en col·laboració amb l’Institute of Education de l’University College de Londres, que vol transformar i enfortir el paper dels equips directius. “Hem de deixar de banda el model de direcció escolar burocràtic”, va assegurar ahir la directora científica del programa d’EduCaixa, Anna Jolonch, i passar “a un model de lideratge distribuït, no jeràrquic. Un bon líder genera molts líders”.

Falta temps encara per avaluar l’impacte acadèmic, però els participants valoren que els 50 centres han experimentat una millora de la qualitat de l’aprenentatge i de l’ambient. Consideren que han incrementat les seves competències de lideratge i que han augmentat la seva confiança i la seva eficàcia a l’hora de motivar els docents. Perceben també una millora en la comunicació global i també una gestió més horitzontal, entre altres canvis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.