Societat

La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ torna a exigir la variant d’Olot de forma “immediata”

Una trentena de veïns han tallat la carretera de la Canya per denunciar que la situació és “inadmissible”

Nova protesta de la plataforma No és un vial, és un carrer d’Olot, per exigir a les administracions que facin la variant projectada a la ciutat de forma “immediata”. Una trentena de veïns han sortit al carrer aquest diumenge i han tallat la carretera de la Canya per denunciar una situació que consideren “inadmissible”. Asseguren que les olors i els sorolls són “constants” per la quantitat de trànsit que passa pel carrer, especialment camions de gran tonatge. Remarquen que tot plegat ha anat empitjorant des que es va obrir el túnel de Bracons, que ha incrementat el nombre de vehicles que passen per l’avinguda Sant Jordi. Per això, demanen a l’Ajuntament i a la Generalitat que “es posin les piles” i construeixin la variant.

Els conductors que pretenien entrar o sortir d’Olot a través de la carretera de la Canya s’han trobat que aquest diumenge al matí no ho podien fer. El motiu ha estat el tall d’aquesta via que ha fet la plataforma No és un vial, és un carrer, que des de fa anys reclamen que la Generalitat desencalli el projecte de la variant d’Olot, que ha de servir per buidar de camions i cotxes l’avinguda Sant Jordi.

Assenyalen que la situació és “inadmissible” i denuncien que a Olot s’estan fent servir carrers com a “falses carreteres”. “Cal que hi hagi restriccions del trànsit pesant i, evidentment, l’execució immediata de la variant que ens deuen”, remarca la membre de la plataforma No és un vial, és un carrer, Duaita Prats.

Una trentena de veïns han col·locat una pancarta just a l’inici de la carretera de la canya on demanaven el suport dels seus conciutadans i reclamaven “recuperar la ciutat”. ’Les persones abans que els vehicles. Variant d’Olot ja’, s’hi podia llegir.

L’acció ha durat una hora i mitja en què han estat explicant el seu problema als veïns que passejaven. També han muntat una paradeta amb mascaretes, xapes i banderes de la plataforma. Finalment, els veïns que han volgut prendre la paraula per explicar la seva situació ho han pogut fer.

Alguns com Ramon Busquets lamenten que a Olot “no hi ha cap carretera” que et permeti anar d’una punta a l’altra de la ciutat sense haver de passar pels carrers del centre. “No sé pas com s’ha de fer, però la qüestió és que necessitem una carretera que travessi Olot”, remarca. En el mateix sentit s’ha expressat Mari Jiménez. Assegura que les olors i els sorolls són constants i demana “que s’hi faci alguna cosa”.

Anys reivindicant-la

Duaita Prats també ha carregat contra l’actitud de les administracions. Explica que “fa trenta anys” que s’hauria d’haver fet “com a tants altres llocs”. “El preu que estem pagant és alt. Ens deuen aquesta variant”, ressalta.

Tot plegat, a més, s’ha vist agreujat els darrers dotze anys, arran de la construcció del túnel de Bracons. Aquesta obra ha fet incrementar, encara més, el trànsit a l’avinguda Sant Jordi i, de retruc, les molèsties als veïns. “És diàriament que tenim aquest problema, és que no pots ni ventilar a casa”, es queixa la Mari Jiménez.

Altres localitats

La protesta que s’ha dut a terme a Olot no ha estat l’única a Catalunya aquest diumenge. Entitats que es troben amb problemes similars també han sortit el carrer amb la voluntat de “recuperar les ciutats”. Com en el cas de la capital de la Garrotxa, també s’han fet protestes a localitats com Sabadell, Premià de Mar, Barcelona o Barberà del Vallès.

Text



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia