societat
Competència qüestiona la licitació del servei de bus del nord de l’AMB
L’Autoritat de la Catalana de la Competència (ACCO) ha dictaminat que la licitació del contracte del servei de transport públic col·lectiu urbà diürn i nocturn als municipis del nord de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), aprovada el passat 23 de febrer, és “restrictiva”. El contracte és per a un període de deu anys i té un valor estimat de 997,2 milions d’euros més IVA. L’ACCO conclou, després de fer un primer anàlisi, que el disseny de la licitació “limita de manera molt significativa la capacitat dels operadors eventualment interessats de poder-s’hi presentar” i que en poden sortir perjudicats “el funcionament competitiu del mercat” i la mateixa administració “que amb molta probabilitat pagarà un preu més elevat”.
L’organisme també constata que fins ara els contractes per al servei diürn i nocturn s’havien separat en la regió nord de l’AMB, un servei que fins ara prestava TUSGSAL. Per això el valor del contracte ascendeix fins a gairebé 1.000 milions d’euros. Es tracta del servei que uneix la capital catalana amb Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixach, Montgat, Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Tiana.
L’ACCO recorda que anteriorment ja havia alertat de les “restriccions a la competència” en el servei licitat per al transport col·lectiu urbà al sud de l’AMB entre els municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans i Barcelona.