BARCELONA
La ciutat mira cap a l’estiu i preveu un milió de turistes
Espera per Setmana Santa catalans amb ganes de comprar i a la recerca d’oferta cultural
La capital llança la campanya ‘Barcelona workation’ per atreure com a turistes gent que fa teletreball
“La Setmana Santa a Barcelona serà igual que aquesta setmana, la setmana passada o la setmana vinent”, diu amb pessimisme el director del Gremi d’Hotels de Barcelona, Manel Casals, que recorda que a hores d’ara només hi ha un 25% d’hotels oberts i aquests, els dies que tenen més ocupació, estan a un 35%. Turisme Barcelona, no obstant aquesta sequera de visitants estrangers, confia que molts catalans aprofitin l’oportunitat per visitar la ciutat i la seva oferta cultural i de compres.
Turisme Barcelona, però, té la mirada posada en un futur pròxim i espera amb optimisme que es compleixin les previsions que té: que a l’estiu vinguin a la capital catalana un milió o un milió i escaig de turistes de proximitat (catalans, de la resta de l’Estat, espanyols i europeus en general), una mica menys del 50% dels turistes que ho van fer l’estiu del 2019, que van sertres milions.
Turisme Barcelona creu que al juny ja començaran a venir visitants estrangers mobilitzats per congressos, festivals i concerts a l’aire lliure que ja estan programats. La recuperació de cara a l’estiu passarà perquè “la gent té ganes de sortir, ja estarà funcionant el passaport sanitari o alguna mesura similar, i haurà augmentat la connectivitat per la progressiva obertura de fronteres”, segons va dir dimecres la directora d’aquest ens, Marian Muro, que també va demanar “un pla de Salut, amb controls de tests d’antígens, per exemple, que permeti que qualsevol persona pugui participar en tota l’oferta cultural i social de la ciutat,”.
Segons Muro, se sap que el mercat rus i el mercat britànic “estan desitjant venir” i, si bé veu que en llargues distàncies la recuperació encara és llunyana, manté que “ja s’han detectat algunes reserves per a finals d’any del mercat americà amb viatges molt personalitzats i a mida”. Això sí, pel que fa al mercat del sud-est asiàtic, creu que “no es començarà a recuperar fins al 2022, entre altres coses, perquè països com ara la Xina llancen missatges proteccionistes”.
Marian Muro va presentar dimecres la campanya Barcelona workation, impulsada per Turisme de Barcelona i la Diputació per atreure com a turistes “persones que fan teletreball” i que vulguin venir a “treballar i aprofitar per gaudir de la ciutat” una temporada. La idea és oferir paquets turístics –hotel, facilitats en el transport públic, entrades a museus, entrades a clubs esportius, assegurança mèdica temporal– perquè aquestes persones canviïn la seva casa per un hotel o un apartament un temps. “Hem fet un estudi i hem vist que avui un 68% de persones treballen en remot, que un 77% d’aquestes voldrien gaudir d’un canvi temporal de residència i que un 84% veuen factible realitzar un canvi temporal de residència”, va dir Muro. També va assegurar que la destinació de Barcelona, pel clima, l’oferta cultural i esportiva i la mobilitat “és molt valorada”.