Renfe té a punt el servei Avlo d’alta velocitat
Té previst començar a operar el 23 de juny al corredor Barcelona-Madrid
Un any després que l’esclat de la pandèmia obligués a endarrerir la seva posada en funcionament, Renfe ho té tot a punt per començar a prestar el seu servei d’alta velocitat i baix cost amb la marca Avlo. Així ho va explicar Félix Martín, director de nous serveis d’alta velocitat de Renfe, que va assegurar que la data d’inici serà el 23 de juny i que fins i tot podrien avançar-la “si les condicions de la pandèmia ho permeten”. Per ara la companyia, que està molt satisfeta de la resposta obtinguda, ja ha venut prop de 200.000 bitllets i la meitat es van esgotar en un sol dia.
El nou servei enllaçarà Barcelona i Madrid amb quatre freqüències diàries per sentit, dues s’aturaran també a les estacions catalanes d’alta velocitat i, segons Renfe, l’oferta s’anirà modulant en funció de la demanda. Els primers trens que prestaran el servei ofereixen 438 places, 20% més que els actuals AVE i ja estan en període de proves. Més endavant s’incorporaran nous trens amb una capacitat de 581 places per tren que, en doble composició, podrien sumar una oferta de 1.162 seients. Ahir, durant el primer viatge amb passatgers entre Madrid i Barcelona, Félix Martín va explicar que amb el 80% de les places ocupades el servei serà rendible i es va mostrar optimista tot i la caiguda de la demanda provocada per la crisi sanitària. “Volem captar gent que no fa servir el tren, famílies i joves, amb uns preus molt atractius a partir de set euros”, va dir, i es va mostrar convençut que la nova oferta no restarà clients a l’AVE. Martín va destacar la flexibilitat del servei i els preus dinàmics que s’adapten a les necessitats dels usuaris, que pagant suplements poden triar seient, afegir més equipatge a la maleta de cabina i la bossa de mà inclosa al preu i fer anul·lacions i canvis. L’Avlo començarà a operar en el context de liberalització del sector i ho farà setmanes després que un dels seus competidors, Ouigo. Aquest fet no preocupa el director de nous serveis d’alta velocitat de Renfe, que va destacar l’experiència de la companyia com una garantia d’èxit del servei. El servei comença pel corredor amb més demanda de l’Estat i és previst que el 2022 s’hi afegeixi la ruta entre Madrid i Sevilla.