MERCEDES-BENZ EQA 250: Encaminat a l’electrificació
Ja ha arribat el SUV compacte 100% elèctric que aconsegueix, sense dificultat, més de 400 kms d’autonomia sense haver de carregar la bateria. El seu nom, EQA, un model diferencial, de bones prestacions i que aprofita l’estela del GLA per esdevenir un producte bàsic en el present i el futur de la marca alemanya
MÉS DE 400 KMS SENSE CARREGAR LA BATERIA
El Mercedes-Benz EQA 250 té una bateria d’ions de liti de 66,5 kW de capacitat a plena càrrega, oferint unes prestacions molt interessants, accelerant de 0 a 100 kms/hora en tant sols 8,9 segons i oferint un parell impressionant, de 375 Nm. Un model capaç de realitzar un repte en entorn gironí, realitzant una ruta de 408 kms passant per llocs emblemàtics de les comarques, com són Camprodon, Figueres, Roses, i una volta per la Costa Brava fins a retorn a Fornells de la Selva, al concessionari de Garatge Plana.
La seva conducció és divertida, diferencial i impactant. Possibilita una conducció esportiva tot i ser un crossover, demostrant molta empenta en qualsevol dels modes de conducció (Eco, Comfort, Sport o Individual, aquesta última programable) i demostrant estabilitat i agilitat en tot tipus de situacions de conducció, amb una direcció molt fina i que transmet molta seguretat i confiança.
TECNOLOGIA PUNTA
L’EQA disposa d’un xassís molt reactiu i perfectament afinat per a una conducció dinàmica, i el conductor pot aprofitar les lleves de retenció situades darrere del volant per aprofitar l’energia creada en les frenades i les baixades per acumular energia a la bateria i veure com se sumen quilòmetres d’autonomia en aquesta circulació en descens.
Aquest innovador model de Mercedes-Benz té un nivell tecnològic exhuberant, podent carregar la seva bateria entre el 10 i el 80% en 30 minuts (amb carregador ràpid de corrent contínua) i en unes sis hores amb un endoll convencional.
DISSENY VANGUARDISTA
La seva carrosseria està marcada per la línia del GLA, molt ben proporcionat i amb línies dinàmiques amb trets diferencials, com els grups lumínics completament de LED amb fil que va a banda i banda i amb tocs blavosos que denoten el seu cor elèctric. I quan a l’interior, sorprèn per l’espai pels cinc ocupants, tot i tenir la bateria sota dels peus, amb places generoses, un maleter de 340 litres de capacitat, revestiments i detalls específics per aquest model (inclosa una nova tapisseria) i la ja coneguda doble pantalla (que poden anar des de les 7 a les 10’25 polzades) amb l’enginyós sistema MBUX amb menús i gràfics específics per a la conducció elèctrica.