La retallada d'obres collarà encara més la construcció
L'aturada de les infraestructures complicarà la sortida de la crisi al sector que més l'ha patit
Vint mil treballadors perdran la feina
Zapatero garanteix que tres dels cinc contractes es tornaran a licitar
La retallada de Foment a l'obra pública de Catalunya acabarà de collar el sector de la construcció, el més afectat per la crisi econòmica dels dos últims anys. Tant els sindicats, com els constructors i les cambres de comerç han posat el crit al cel, no només perquè la tisorada llasta l'economia catalana, sinó pels seus efectes en la mateixa activitat econòmica.
La Cambra de Comerç de Barcelona va recordar ahir que la retallada perpetuarà el “dèficit” d'infraestructures de Catalunya respecte de la resta de l'Estat. Els empresaris consideren “irrenunciables” les cinc carreteres aturades i avisen que la inseguretat sobre els 23 projectes més que s'aturaran a final d'any “comportaran més inseguretat jurídica i problemes financers per a les empreses”, advertia en un comunicat.
Tant els contractistes com els sindicats coincidien ahir a alertar de les conseqüències laborals de l'aturada del sector de la construcció, “que ja ha patit forç a la crisi”, avisava el president de la Cambra de Contractistes d'Obra, Rafael Romero. A més, “es perdran entre 18.000 i 22.000 llocs de treball”, vaticina Romero.
El sindicat UGT preveu una xifra similar de nous aturats. La retallada implicarà un 7% més d'atur en la construcció. El secretari general de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, va assegurar ahir a Girona que la mesura era “antieconòmica” i va pronosticar que generarà un increment de processos d'expedient de regulació entre les constructores.
Per mirar de calmar els ànims, el president del govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, va aprofitar la seva visita a Catalunya per garantir que tres de les cinc obres aturades es tornaran a licitar, però en el gruix d'obres que projectarà i adjudicarà el sector privat. Foment inclourà en les ofertes a les constructores l'autovia A-14 de Lleida a Almanar, el tram de l'A-2 Orriols-Medinyà i l'enllaç de l'AP-7 amb l'autovia del Baix Llobregat a Castellbisbal.
En canvi, l'obra més complexa i més endarrerida, l'A-27 de Tarragona a Montblanc, es tornarà a licitar pel mateix ministeri, però sense data. El túnel de Lilla, per tant, es farà esperar encara més.
Notícies relacionades
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 24-07-2010, Pàgina 33
- El Punt. Barcelona 24-07-2010, Pàgina 33
- El Punt. Camp de Tarragona 24-07-2010, Pàgina 33
- El Punt. Comarques Gironines 24-07-2010, Pàgina 39
- El Punt. Penedès 24-07-2010, Pàgina 33
- El Punt. Maresme 24-07-2010, Pàgina 33
- El Punt. Vallès Occidental 24-07-2010, Pàgina 33
- Avui 24-07-2010, Pàgina 26