Qüestionen els busos ràpids a l’àrea de Girona
Ho fan els grups municipals lligats a la CUP de Girona, Salt, Sarrià i Fornells
Guanyem Girona, Independents per Salt (IpS), Poble Actiu de Sarrià (PAS) i Independents per Fornells (IpF), grups municipals vinculats a la CUP, van qüestionar ahir la implantació de les dues línies de bus ràpid previstes a l’àrea urbana de Girona: Girona-Salt (que està a punt de desencallar-se) i Sarrià-Fornells (prevista per a més endavant). Opinen que la mesura s’ha decidit “d’esquena al territori” i que hi ha “una evident descoordinació entre els municipis i la Generalitat”. Recorden que s’està treballant en un pla de mobilitat de l’àrea urbana i no veuen bé la implantació de les línies sense que estigui acabat: “És continuar sumant intervencions anecdòtiques i desconnectades entre elles en lloc de treballar amb una visió global i de llarg termini.” A més, creuen que és la prova que “es continua ignorant l’ordre de prioritats (vianants, bicicletes, transport públic i, finalment, cotxes) i redactant des dels despatxos projectes que no compten amb la participació de la ciutadania ni de les entitats referents en mobilitat”.
El comunicat d’ahir arriba després que fa dues setmanes al ple de Salt, a preguntes d’IpS, el govern va explicar que estan a punt de presentar-se les conclusions de l’estudi sobre com s’ha de fer el bus ràpid Girona-Salt. La xarxa de busos ràpids BRCat també inclou a la demarcació les línies Sarrià-Fornells, Girona-Palamós i Blanes-Lloret