Descarrila un vagó a la via, a Riudellots
La incidència era d’un tren de mercaderies i no va causar danys personals però va provocar llargues afectacions al servei
El descarrilament del vagó d’un tren de mercaderies entre Caldes de Malavella i Girona va provocar ahir dimarts llargues afectacions del transport ferroviari entre les comarques de Girona i l’àrea metropolitana de Barcelona. La incidència es va produir al voltant de dos quarts de quatre de la matinada passada l’estació de Riudellots de la Selva, per la sortida de la via d’un vagó d’un tren de mercaderies que feia el recorregut Portbou-Can Tunis.
Productes siderúrgics
Fonts de Renfe informaven que el comboi involucrat transportava productes siderúrgics qualificats com a matèria no perillosa i que s’estaven investigant les causes de l’accident que s’havia produït mentre el tren circulava. No es va registrar cap dany personal però l’accident, en un punt on transcorren en paral·lel dues vies, va obligar a interrompre la circulació de trens entre Girona i Caldes de Malavella, una situació que va afectar els trens de les línies R11 i RG1 de rodalies de Catalunya en els dos sentits.
En un primer moment, per minimitzar l’afectació i garantir la mobilitat dels usuaris, es va establir un servei alternatiu per carretera per transportar els viatgers en bus entre Girona i Caldes. Com a mesura complementària també es van començar a redirigir els viatgers del tren convencional des de Figueres i Girona cap a als serveis d’alta velocitat.
Al cap d’unes hores, cap a dos quarts de nou del matí i quan l’afectació dels horaris establerts ja superava els 60 minuts, es va poder restablir durant unes hores la circulació dels trens entre Girona i Caldes de Malavella per una via única. La mesura només podia ser momentània, en espera que arribés el tren taller de Renfe i Adif, que havia de reencarrilar els vagons afectats o apartar-los de la via. Per aquest motiu, tot i la represa parcial de la circulació en una via, es va mantenir vigent el servei alternatiu en bus entre Caldes de Malavella i Girona per als viatgers de la línia Girona-Barcelona Sants (en els dos sentits), cap als trens d’alta velocitat.
Circulació per una via
Tal com s’havia anunciat, quan passaven vint minuts de les dotze del migdia Adif va tornar a interrompre la circulació perquè els tècnics que s’havien desplaçat al lloc dels fets amb el tren taller de Renfe poguessin intervenir. A dos quarts de cinc de la tarda, Renfe informava que, un cop acabades les tasques d’encarrilament i apartat el vagó, Adif autoritzava a circular altre cop en via única al tram Girona-Caldes. Paral·lelament, els tècnics continuaven treballant en la verificació i la reparació de la infraestructura que havia estat malmesa. A l’hora de tancar aquesta edició, des d’Adif no s’avançava encara cap termini per reprendre la circulació de trens amb normalitat a les dues vies i Renfe mantenia el dispositiu de servei de bus entre Girona i Caldes, i el desviament de passatgers cap al TAV.