Societat

Primera edició “rodona” del festival comercial i cultural guixolenc ‘D’Aquí’

L’experiència conjunta entre el consistori, comerciants i artistes ha atret el públic, i s’aposta per la continuïtat

És una nova aposta per desestacionalitzar

Els tres col·lectius organitzadors del nou festival D’Aquí, entre divendres i diumenge als jardins Juli Garreta de Sant Feliu de Guíxols, consideraven ahir “extraordinària i excel·lent” la resposta del públic i participants en la primera edició. L’esdeveniment, promogut conjuntament pel consistori, Guíxols Comerç i Turisme i la nova associació cultural Mascanada6, convidava a gaudir de la gastronomia, la cultura i el comerç local, en un horari ampli de migdia a nit.

La sensació dins de l’Ajuntament i les dues entitats participants en l’organització és d’èxit de convocatòria i “primera edició rodona”, malgrat les limitacions imposades per la pandèmia. No han volgut quantificar el volum de públic amb estimacions més o menys ajustades, però sí que s’admet en diversos milers de persones. La tinenta d’alcalde d’Atenció a les Persones i Turisme, Núria Cucharero, esmenta el fet il·lustratiu que “en la pràctica totalitat d’activitats amb aforament restringit amb cita prèvia les places es van exhaurir”. I l’afluència de públic va anar a l’alça, des de l’obertura de divendres a la tarda fins a nivells més elevats diumenge al migdia.

Malgrat això, l’experiència de la primera edició els servirà per polir detalls de cara a futures edicions, Cucharero esmentava ahir detalls com ara més espais per als concerts o un “equilibri” entre les programacions al recinte principal d’acord amb el moment del dia. Però la regidora apostava per donar continuïtat a la fira i a la tria de dates, en un moment de final d’estiu, inici de tardor i coincidint amb la festivitat barcelonina de la Mercè: “És un festival que ha vingut per quedar-se, amb sinergies entre comerç i artistes que volem explotar a futur, i amb l’objectiu de desestacionalitzar”, avançava la regidora.

LA FRASE

Hi ha hagut molt bona resposta de públic i expositors, i s’han exhaurit les places en activitats
Núria Cucharero
tinenta d’alcalde de turisme

Fer visible l’oferta dels artistes locals

El festival, a banda de l’esforç econòmic dels adherits de Guíxols Comerç i Turisme, ha implicat la primera col·laboració visible del col·lectiu Mascanada 6, que aplega artistes del municipi i pretén bastir una plataforma de difusió i promoció. S’han encarregat de la programació de concerts, la jam session continuada amb artistes voluntaris o el servei de bar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia